Głównym celem wizyty kanadyjskich dziennikarzy: Paula McLaughlina i Davida Evansa było zebranie materiałów do cyklu artykułów w prasie kanadyjskiej, które przedstawią Polskę i Małopolskę jako atrakcyjny region dla kanadyjskich turystów.
Marszałek rozpoczął spotkanie prezentacją Małopolski, jako miejsca słynnego z zabytków i tradycji, jednego z głównych celów wizyty zagranicznych turystów w Polsce, ale również miejsca, którego gospodarze stawiają na naukę, innowacje, inwestycje w infrastrukturę i nowoczesne gałęzie przemysłu.
Kanadyjskich dziennikarzy szczególnie interesowała kwestia struktury polskiego samorządu, jego relacji z władzą centralną, wykorzystywaniu funduszy unijnych oraz lokalnych atrakcji turystycznych i bazy hotelowej.
Marszałek podkreślił ogrom zmian jakie zaszły w ostatnich latach zarówno w naszym regionie jak i całym kraju. Przypomniał też gościom o wciąż rosnącej popularność Małopolski, której dowodem było między innymi wybranie przez 3 reprezentacje piłkarskie Krakowa i Wieliczki jako bazy pobytowej podczas EURO 2012.
Wartość poczynionych przez kanadyjskie firmy inwestycji w latach 1989-2012 dała im 28. miejsce spośród inwestorów z całego świata i stanowi 0,2 % wartości inwestycji firm zagranicznych w Małopolsce.
W 2010 r. Kanadyjczycy zwiększyli swój udział kapitałowy w Małopolsce. Wartość inwestycji kanadyjskich wyniosła 2,2 mln USD, tj. 0,3% ogółu bezpośrednich inwestycji zagranicznych w regionie. Kanadyjczycy inwestują w Małopolsce przede wszystkim w sektorze usług.