Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Justyna Kowalczyk będzie reklamowała Małopolskę

Samorząd
03 grudnia 2009
fot. Biuro Prasowe fot. Biuro Prasowe
Justyna Kowalczyk, zawodniczki Wisły Can - Pack i siatkarki Bank BPS Muszynianki Fakro to twarze nowej kampanii promocyjnej Małopolski. Wykorzystując wizerunki znanych sportowców władze regionu chcą wzmocnić markę Małopolski poza granicami kraju. Urząd Marszałkowski  podpisał  umowy sponsorskie ze sportowcami.

Władze regionu znalazły nowy pomysł na międzynarodową promocję Małopolski. Ideą kampanii jest wykorzystanie wizerunku znanych sportowców i skojarzenie ich spektakularnych sukcesów z marką Małopolski.  - W kampanii stawiamy na najlepszych sportowców związanych z naszym regionem. Chcemy wesprzeć zawodniczki i w ten sposób wzmocnić markę Małopolski w Europie i na świecie – podkreślił marszałek Marek Nawara.

fot. Biuro Prasowe

Kampania będzie kosztowała samorząd prawie 2 mln zł. Będzie odbywać się w sezonie 2009/2010 oraz 2010/2011. Projekt w 75 proc. sfinansuje Unia Europejska w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, a reszta zostanie pokryta z budżetu województwa. - To najlepiej pokazuje jak Małopolska skutecznie wykorzystała możliwość jaką dają środki unijne, aby reklamować  naszą  piękną  krainę  w Unii Europejskiej – przekonywał wicemarszałek Leszek Zegrza. Przez ostatnie kilka tygodni toczyły się rozmowy z zawodnikami oraz zespołami. Jak zaznaczył  Leszek Zegzda, pod uwagę brani byli sportowcy tylko z pierwszej dziesiątki  światowych rankingów w danej dyscyplinie. W przypadku drużyn warunkiem był udział w najwyższej klasie rozgrywek europejskich, a w sezonie objętym promocją gra w zawodach międzynarodowych. W ostatnim tygodniu sfinalizowano negocjacje z wybranymi sportowcami. Twarzą numer jeden małopolskiej kampanii będzie Justyna Kowalczyk. - Czuję się silnie związana z Małopolską. Nie wyobrażam sobie, że mogłabym mieszkać i trenować w innym miejscu. Cieszę się, że  dzięki kampanii, będą mogła  zachęcić mieszkańców innych krajów do odwiedzenia Małopolski - mówiła Justyna Kowalczyk, wyjaśniając  powody, dla których zdecydowała się przyłączyć do akcji. Jej tropem pójdą także zawodniczki Wisły Can - Pack: hiszpanka Marta Fernandez oraz Ewelina Kobryń, a także siatkarka Muszynianki Joanna Mirek.

fot. Biuro Prasowe

Podpisane umowy dają szansę na wykorzystanie wizerunku sportowców w przygotowywanej kampanii, która będzie się odbywać w Internecie na sportowych portalach m.in. we Włoszech oraz w Skandynawii. Jednym z pomysłów jest również zamieszczenie identyfikacji wizualnej województwa na startowych strojach zawodników. I tak Justyna Kowalczyk będzie reprezentować Polskę na zawodach Pucharu Świata w stroju z logiem Małopolski oraz napisem "visit malopolska" odsyłając do serwisu, który zostanie stworzony na potrzeby kampanii.

Wywiad z Joanną Mirek oraz wypowiedź Justyny Kowalczyk

(arud)

Galeria zdjęć