Władze regionu znalazły nowy pomysł na międzynarodową promocję Małopolski. Ideą kampanii jest wykorzystanie wizerunku znanych sportowców i skojarzenie ich spektakularnych sukcesów z marką Małopolski. - W kampanii stawiamy na najlepszych sportowców związanych z naszym regionem. Chcemy wesprzeć zawodniczki i w ten sposób wzmocnić markę Małopolski w Europie i na świecie – podkreślił marszałek Marek Nawara.
fot. Biuro Prasowe
Kampania będzie kosztowała samorząd prawie 2 mln zł. Będzie odbywać się w sezonie 2009/2010 oraz 2010/2011. Projekt w 75 proc. sfinansuje Unia Europejska w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, a reszta zostanie pokryta z budżetu województwa. - To najlepiej pokazuje jak Małopolska skutecznie wykorzystała możliwość jaką dają środki unijne, aby reklamować naszą piękną krainę w Unii Europejskiej – przekonywał wicemarszałek Leszek Zegrza. Przez ostatnie kilka tygodni toczyły się rozmowy z zawodnikami oraz zespołami. Jak zaznaczył Leszek Zegzda, pod uwagę brani byli sportowcy tylko z pierwszej dziesiątki światowych rankingów w danej dyscyplinie. W przypadku drużyn warunkiem był udział w najwyższej klasie rozgrywek europejskich, a w sezonie objętym promocją gra w zawodach międzynarodowych. W ostatnim tygodniu sfinalizowano negocjacje z wybranymi sportowcami. Twarzą numer jeden małopolskiej kampanii będzie Justyna Kowalczyk. - Czuję się silnie związana z Małopolską. Nie wyobrażam sobie, że mogłabym mieszkać i trenować w innym miejscu. Cieszę się, że dzięki kampanii, będą mogła zachęcić mieszkańców innych krajów do odwiedzenia Małopolski - mówiła Justyna Kowalczyk, wyjaśniając powody, dla których zdecydowała się przyłączyć do akcji. Jej tropem pójdą także zawodniczki Wisły Can - Pack: hiszpanka Marta Fernandez oraz Ewelina Kobryń, a także siatkarka Muszynianki Joanna Mirek.
fot. Biuro Prasowe
Podpisane umowy dają szansę na wykorzystanie wizerunku sportowców w przygotowywanej kampanii, która będzie się odbywać w Internecie na sportowych portalach m.in. we Włoszech oraz w Skandynawii. Jednym z pomysłów jest również zamieszczenie identyfikacji wizualnej województwa na startowych strojach zawodników. I tak Justyna Kowalczyk będzie reprezentować Polskę na zawodach Pucharu Świata w stroju z logiem Małopolski oraz napisem "visit malopolska" odsyłając do serwisu, który zostanie stworzony na potrzeby kampanii.
Wywiad z Joanną Mirek oraz wypowiedź Justyny Kowalczyk
(arud)