Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Jak być firmą dobrze widzianą ?

Samorząd
19 stycznia 2012
KRAKÓW – Poznaliśmy już pięć firm z Małopolski, które nominowano do wyróżnienia ,,Firmy Dobrze Widzianej”. Wczoraj ich przedstawiciele odebrali z rąk wicemarszałka Romana Ciepieli okolicznościowe dyplomy. Wkrótce dowiemy się, która z nich zdobędzie laur zwycięstwa w 3. regionalnej edycji konkursu Firma Dobrze Widziana w Województwie Małopolskim. Firma, która okaże się najlepsza, już w marcu stanie w szranki w rywalizacji z „firmami dobrze widzianymi” z całej Polski, w ogólnokrajowym finale konkursu w Warszawie. Uroczystości towarzyszyło seminarium ,,Czy jesteś Firmą Dobrze Widzianą?”.

W gronie nominowanych laureatów znalazły się: Laboratorium Kosmetyków Naturalnych FARMONA sp. z o.o., BIELENDA Kosmetyki Naturalne sp. z o.o. s. k., COMARCH SA, ORLEN OIL sp. z o.o. oraz ASTOR sp. z o.o. Podczas uroczystości wicemarszałek Roman Ciepiela gratulował przedstawicielom wyróżnionych firm. Jak zaznaczył społeczna strona działalności przedsiębiorstw jest niezwykle ważna dla rozwoju Małopolski. Wicemarszałek wyraził nadzieję, że efektem tego typu zaangażowania biznesu w rozwój kapitału społecznego będzie wzmocnienie partnerstwa, zaufania i umiejętności współpracy. – Mamy zaledwie kilka lat, nie więcej niż dziesięć, żeby rozwinąć kapitał społeczny – mówił Roman Ciepiela. Wicemarszałek podkreślił też konieczność promocji nowych form współpracy, czemu służyć mają dobre przykłady z Małopolski. – Polska ma bardzo wysoki poziom kapitału intelektualnego, tu pozytywnie wyróżniamy się na tle Europy i świata. Niestety poziom kapitału społecznego jest niewystarczający, musimy dołożyć wszelkich starań, by to zmienić – dodał wicemarszałek. Właśnie taki cel przyświeca idei społecznej odpowiedzialności biznesu.

Społeczna odpowiedzialność biznesu (ang. Corporate Social Responsibility - CSR) to istotny element współczesnej przedsiębiorczości. Firmy osiągają ważne dla nich cele ekonomiczne, wspierając jednocześnie interesy społeczne. Korzyści z tego są wielorakie. Efektem nowego podejścia biznesu do otaczającej nas rzeczywistości jest zadowolenie pracowników, klientów, partnerów biznesowych i lokalnej społeczności. CSR zwiększa wiarygodność firmy, kształtując jej pozytywny wizerunek, co wpływa z kolei na rozwój współpracy z kontrahentami. Oprócz tego ułatwia przedsiębiorcom wejście na nowe rynki, budowanie lojalności klientów oraz pozyskiwanie nowych nabywców. Firma Dobrze Widziana powinna się więc angażować w działania na rzecz pracowników oraz lokalnej społeczności i otoczenia.

W Małopolsce działa wiele firm, które mogą pochwalić się konkretnymi efektami  w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi i ochroną środowiska. Właśnie z myślą o społecznej roli przedsiębiorstw powstają programy etyczne dla pracowników, które wyznaczają standardy szlachetnej rywalizacji między firmami. Tego typu działania mają służyć klientom, aby otrzymywali produkty i usługi najwyższej jakości. Warto również przypomnieć, że działaniom proekologicznym towarzyszą akcje charytatywne i społeczne. Elementem szczególnie eksponowanym w kampanii na rzecz społecznej odpowiedzialności w firmach jest zaangażowanie, dobra praca i talent pracowników, które są odpowiednio wynagradzane.

Wydarzenie jest organizowane przez Lożę Małopolską Business Centre Club w ramach projektu ,,Firma Dobrze Widziana”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

Galeria zdjęć