Na podstawie dotychczasowych doświadczeń i współpracy z jednostkami administracji publicznej Urząd Marszałkowski podjął się roli regionalnego koordynatora działań w zakresie kreowania i upowszechniania dobrych praktyk zarządczych w ramach systemu doskonalenia administracji publicznej.
Organizowany konkurs jest pierwszą w Polsce regionalną inicjatywą ukierunkowaną na podnoszenie jakości działania administracji samorządowej.
Honorowy patronat nad konkursem sprawują:
Marek Nawara - Marszałek Województwa Małopolskiego oraz prof. Jerzy Regulski - Prezes Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.
Celem Konkursu jest promowanie wzorca przyjaznej administracji zorientowanej na doskonalenie wewnętrznych procedur, zapewniających przejrzystość działania i doskonalszą obsługę stron, a także podejmowanych przez jednostki samorządu terytorialnego przedsięwzięć ukierunkowanych na rozwój społeczeństwa informacyjnego.
Poprzez konkurs organizatorzy pragną m.in.:
- wyróżniać postawy prorozwojowe i prospołeczne wśród kadry kierowniczej i pracowników małopolskiej administracji samorządowej,
- promować system zarządzania jakością w administracji,
- upowszechniać dobre rozwiązania zarządcze,
- upowszechniać rozwiązania informatyczne w pracach administracji,
- tworzyć regionalną bazę dobrych praktyk,
- tworzyć bodźce do rozwoju instytucjonalnego jednostek administracji samorządowej.
Do Konkursu można zgłaszać projekty zrealizowane w 2006 roku, w zakresie m.in. systemowych rozwiązań podnoszących jakość organizacji i funkcjonowania urzędu, upowszechniania i ułatwiania dostępu do informacji publicznej, podejmowania inicjatyw w formie nowoczesnych, cyfrowych rozwiązań administracyjnych.
W Konkursie mogą wziąć udział wszystkie urzędy gmin, starostwa powiatowe oraz jednostki organizacyjne poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego mające swoje siedziby na terenie Województwa Małopolskiego.
Termin zgłaszania projektów konkursowych upływa 15 marca 2007 r. Uroczyste rozstrzygnięcie Konkursu oraz wręczenie nagród będzie miało miejsce podczas corocznego Święta Samorządu Terytorialnego w Krakowie.
Nadzór w zakresie programowania założeń konkursu oraz realizacji i rozstrzygnięcia pełni Kapituła Konkursu, w skład której wchodzą osoby i przedstawiciele instytucji związanych z rozwojem i upowszechnianiem doświadczeń administracji publicznej. Kapitule przewodniczy profesor Mirosław Stec.
Kalendarz konkursu
Konkurs ma charakter cykliczny i organizowany jest corocznie. Konkurs składa się z następujących etapów:
Lp | Etap | Termin |
1 | Nadsyłanie aplikacji przez instytucje na adres Sekretariatu Konkursu - MISTiA, ul. Szlak 73a, 31-153 Kraków, tel/fax 12/ 633-51-54, 634-16-70 | Do 15 marca |
2 | Ocena aplikacji przez Kapitułę Konkursu | Do 15 kwietnia |
3 | Audyt zakwalifikowanych rozwiązań zarządczych | Do 10 maja |
Regulamin konkursu "Wzorcowy Urząd w Małopolsce" oraz ankieta aplikacyjna do udziału w konkursie dostępne są do ściągnięcia z poniższych plików: