Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Efektowna przeprawa przez Dunajec

Samorząd
24 lipca 2007
Zakończono budowę pierwszego segmentu ponad 300-metrowego mostu, stanowiącego część obwodnicy Starego Sącza. Wicemarszałek województwa Leszek Zegzda przyglądał się realizowanej nowatorskimi metodami inwestycji.

Budowa obwodnicy Starego Sącza ma ogromne znaczenie ekonomiczne i gospodarcze dla regionu. To pierwszy etap większych prac. Poza wyprowadzeniem ciężkiego ruchu tranzytowego z zabytkowego centrum Starego Sącza  trasa stanie się też elementem obwodnicy Nowego Sącza. W niedalekim czasie planowa jest też budowa obwodnicy Podegrodzia. W połączeniu z budowaną obwodnicą – zdecydowanie ułatwi ruch tranzytowy pomiędzy Sądecczyzną, a Podhalem oraz tych regionów z południem Europy.

Most na Dunajcu jest budowany z zastosowaniem technologii używanych po raz pierwszy w Polsce. Stalowa, ażurowa, konstrukcja powstaje w wytwórni konstrukcji stalowych, a po przewiezieniu na miejsce budowy, jej elementy są przesuwane w kierunku przeciwległego brzegu rzeki. Cała operacja będzie powtarzana 13 razy – bo właśnie tyle segmentów złoży się na nowy most. Długość przęsła nurtowego wynoszącą 143 metry wymusiła rzeka Dunajec zmieniająca od czasu do czasu swe koryto. Obrana metoda wznoszenia konstrukcji pozwoli ograniczyć ilość rusztowań potrzebnych do budowy i zmniejszy niebezpieczeństwo poniesienia strat wskutek ewentualnego wezbrania rzeki. Po ukończeniu inwestycji most ma szansę stać się wizytówką Sądecczyzny.

- Mostów budowanych w tak nowoczesnej technologii jest tylko kilka na świecie, w Europie w ogóle nie ma, a polscy inżynierowie, polska myśl techniczna buduje taki most tutaj, w Brzeznej – powiedział wicemarszałek Leszek Zegzda podczas zapoznawania się z postępami prac na powstającym obiekcie.

Galeria zdjęć