Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Austriackie doświadczenie w promocji małopolskich produktów lokalnych

Samorząd
17 lipca 2013
Jego celem jest wypracowanie jak najlepszego modelu promocji małopolskich produktów lokalnych. Mowa o projekcie „Przy małopolskim stole”, który realizowany jest od niedawna przez partnerów z Małopolski i zagranicy. Z przedstawicielami organizacji Verein Genuss Region Österreich (jednym z dwóch zagranicznych partnerów) w Urzędzie Marszałkowskim spotkał się Stanisław Sorys z zarządu województwa.

Austriaccy partnerzy przyjechali do Małopolski, by podzielić się swoimi doświadczeniami w dziedzinie promowania produktów lokalnych. Projekt „Przy małopolskim stole” ma za zadanie propagować te produkty, które są istotnym elementem wpływającym na rozpoznawalność regionu. Rodzime smaki pozwalają także na odróżnienie Małopolski od innych obszarów kraju. Projekt ma na celu podniesienie atrakcyjności i konkurencyjności naszego województwa w Polsce i na rynkach zagranicznych poprzez promowanie go w różnych miejscach na arenie międzynarodowej.

Efektem współpracy i realizacji projektu ma być wypracowanie modelu promocji małopolskich produktów lokalnych, a także stworzenie nowoczesnego wielojęzycznego portalu internetowego.

Projekt realizowany jest przez pięciu partnerów z Polski i dwóch z zagranicy. Są nimi: Stowarzyszenie Collegium Iuvenum, Stowarzyszenie Na Śliwkowym Szlaku, Stowarzyszenie Dolina Karpia, Podhalańska Lokalna Grupa Działania, Stowarzyszenie Europejski Instytut Rozwoju Regionalnego, Verein Genuss Region Österreich (Austria) oraz Miestna Akčná Skupina Horny Liptov (Słowacja).

Realizacja projektu potrwa do końca kwietnia 2014 roku. Koszt całkowity wynosi nieco ponad 1 mln zł, a kwota dofinansowania to 864,5 tys. zł.

Galeria zdjęć