Austriaccy partnerzy przyjechali do Małopolski, by podzielić się swoimi doświadczeniami w dziedzinie promowania produktów lokalnych. Projekt „Przy małopolskim stole” ma za zadanie propagować te produkty, które są istotnym elementem wpływającym na rozpoznawalność regionu. Rodzime smaki pozwalają także na odróżnienie Małopolski od innych obszarów kraju. Projekt ma na celu podniesienie atrakcyjności i konkurencyjności naszego województwa w Polsce i na rynkach zagranicznych poprzez promowanie go w różnych miejscach na arenie międzynarodowej.
Efektem współpracy i realizacji projektu ma być wypracowanie modelu promocji małopolskich produktów lokalnych, a także stworzenie nowoczesnego wielojęzycznego portalu internetowego.
Projekt realizowany jest przez pięciu partnerów z Polski i dwóch z zagranicy. Są nimi: Stowarzyszenie Collegium Iuvenum, Stowarzyszenie Na Śliwkowym Szlaku, Stowarzyszenie Dolina Karpia, Podhalańska Lokalna Grupa Działania, Stowarzyszenie Europejski Instytut Rozwoju Regionalnego, Verein Genuss Region Österreich (Austria) oraz Miestna Akčná Skupina Horny Liptov (Słowacja).
Realizacja projektu potrwa do końca kwietnia 2014 roku. Koszt całkowity wynosi nieco ponad 1 mln zł, a kwota dofinansowania to 864,5 tys. zł.