167 nośników wielkoformatowych usytuowanych w całym regionie pokazuje Małopolanom a także turystom, odwiedzającym Małopolskę efekty unijnego wsparcia i konkretne inicjatywy, zrealizowane w ramach zakończonego właśnie Zintegrowanego Programu Rozwoju Regionalnego.
Kampania jest również doskonałym narzędziem edukacyjnym, inspirującym do jeszcze większej aktywności w pozyskiwaniu 1 290,3 mln euro, którymi do 2013 roku dysponuje Małopolska w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.
Kolorową kampanię „ ... i marzenia się spełniają” przygotowało Centrum Informacyjne FEM, działające w Departamencie Funduszy Europejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Chcemy przypomnieć mieszkańcom regionu, że nie tylko mówimy o szansach na unijne wsparcie ale realnie te szanse są wykorzystywane. Pieniądze są dostępne wystarczy tylko napisać dobry projekt - mówi Tomasz Sanecki Dyrektor Departamentu Funduszy Europejskich Urzędu Marszałkowskiego.
W kreacji kampanii wykorzystano rysunki dzieci nadesłane na konkurs „ZPORRo Marzeń”, zorganizowany przez Departament Funduszy Europejskich UMWM oraz przykłady konkretnych małopolskich inwestycji, finansowanych ze środków Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. Zestawienie dziecięcych marzeń i zrealizowanych projektów sugestywnie ale i kolorowo pokazuje region dobrze zainwestowanych euro; kolorowe plakaty można zobaczyć na billboardach, citylightach, krakowskich autobusach, przystankach komunikacji miejskiej oraz stacjach benzynowych w całej Małopolsce.
Kampanię wspomaga 30 sekundowy film promujący efekty ZPORR dla przedsiębiorców, emitowany w autobusach i tramwajach MPK
Dzisiaj to już wiemy - dzięki funduszom ZPORR dostępnych w latach 2004-2006 znacząco zmienił się obraz Małopolski- wybudowano i zmodernizowano łącznie 288 km dróg, powstało 11 oczyszczalni ścieków, inwestorzy uzyskali ponad 5 tys. ha nowych terenów stref ekonomicznych. Z nowej infrastruktury kulturalnej i turystycznej skorzystało ponad 240 tys. osób; aż 36 tysięcy uczniów i studentów otrzymało stypendia, a 25 tysięcy osób mogło podnieść swoje kwalifikacje zawodowe. ZPORR to również 68 nowo powstałych obiektów dydaktycznych i sportowych o łącznej powierzchni 25 377 m2. Pełne informacje o wykorzystaniu ZPORR w Małopolsce dostępne są na stronie Centrum Informacyjnego FEM: www.fundusze.malopolska.pl/fem
Kampania „ ...i marzenia się spełniają” jest już kolejną tego typu akcją Centrum Informacyjnego FEM, które konsekwentnie kreuje nowy wizerunek „przyjaznych funduszy”. Przypomnijmy - wiosenna kampania radiowa „Zakochani w Funduszach” oryginalnie, bo walentynkowo informowała o pierwszych konkursach w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (MRPO) a także zachęcała do aktywności w całorocznych konkursach. We wrześniu br. efekty ZPORR w Małopolsce promowane były poprzez specjalnie skomponowaną piosenkę „ZPORRe monety”, duetu Andrzej Sikorowski i Grzegorz Turnau.
W ramach „oswajania funduszy” cyklicznie w małopolskich mediach emitowane są takie programy jak „Akademia Funduszy „ czy „ Mikroprzedsiębiorcy” oraz publikowane są materiały prasowe przybliżające zasady aplikowania w kolejnych konkursach. Pierwszy rok działalności FEM zamykają kampanie: outdoorowa „i marzenia się spełniają” i radiowa: „Fundusze dla Małopolski”. Pierwsza w kraju bezpłatna usługa „Fundusze na telefon” promowana jest w listopadzie w kampanii „Bądź poinformowany”, prowadzonej poprzez portal Onet .pl
Przypomnijmy, Centrum Informacyjne FEM powstało w strukturze Departamentu Funduszy Europejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego i jako pierwsze w Polsce oferuje pełny zakres usług informacyjno-szkoleniowych oraz działań z zakresu public relations i media – marketingu w zakresie funduszy europejskich.
(FEM)