O rozwoju Krakowa nie można myśleć bez oderwania od Małopolski i odwrotnie. Dlatego też dla całego regionu potrzebne jest właściwe wykorzystanie potencjału, który daje rozwój Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego. By nie zmarnować tej szansy, musimy dążyć m.in. do jeszcze lepszego zintegrowania transportu publicznego. Pamiętamy tu zwłaszcza o konieczności dalszego rozwoju transportu kolejowego, czego oczekują nie tylko mieszkańcy regionu, ale też osoby odwiedzające Małopolskę
– powiedział marszałek Krupa.
Podczas debaty rozmawiano też o Krakowie jako centrum gospodarczym Małopolski. Zwrócono uwagę, że to nie tylko jeden z ośrodków o największym potencjale badawczo-rozwojowym w kraju, ale też turystycznym i kulturalnym – dlatego też zajmuje tak szczególne miejsce w Strategii Rozwoju Województwa Małopolskiego na lata 2011-2020. Warto dodać, że m.in. ten dokument był jedną z inspiracji dla tworzonej właśnie przez miasto Strategii Rozwoju Krakowa 2030.
W trakcie czwartkowego spotkania zwracano także uwagę m.in. na kwestie prowadzonej przez władze miejskie i wojewódzkie walki z zanieczyszczeniem powietrza czy podejmowanych działań rewitalizacyjnych. Wspólnej realizacji władz województwa i miasta wymagają także promocja kulturalna i turystyczna.
W debacie wzięli udział m.in. mieszkańcy, eksperci oraz samorządowcy, w tym władze miasta Krakowa: prezydent Jacek Majchrowski oraz zastępca prezydenta ds. rozwoju miasta Elżbieta Koterba.
Zobacz także:
Strategia Rozwoju Województwa Małopolskiego na lata 2011-2020