Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Most w Ostrowie k. Tarnowa ponownie przejezdny

Rozwój regionalny
18 czerwca 2022
Uroczystego otwarcia nowej przeprawy dokonał premier Mateusz Morawiecki. W wydarzeniu wzięli udział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, wicemarszałek Senatu Marek Pęk, posłowie: Ryszard Terlecki, Józefa Szczurek-Żelazko, Anna Pieczarka i Piotr Sak, a także Marszałek Województwa Małopolskiego Witold Kozłowski, wicemarszałek Józef Gawron, członek zarządu Marta Malec-Lech i starosta tarnowski Roman Łucarz.

Po dwóch i pół roku od zamknięcia starego mostu, tysiące mieszkańców zachodnich gmin powiatu tarnowskiego znów mogą korzystać z wyremontowanej przeprawy. To duża ulga dla mieszkańców regionu, którzy w tym czasie musieli korzystać z kilkunastokilometrowych objazdów.

Remont mostu w Ostrowie jest jedną z najważniejszych inwestycji ostatnich lat w powiecie tarnowskim. Trzykrotne dofinansowanie ze strony zarządu to wyraz troski o potrzeby mieszkańców regionu, ale też dobrej współpracy pomiędzy samorządem województwa a władzami powiatu tarnowskiego

- mówi marszałek Witold Kozłowski.

Wybudowany w 1971 roku most miał służyć ruchowi lokalnemu, jako połączenie Tarnowa z gminami na zachodzie powiatu. Jednak zwiększony ruch kołowy związany z otwarciem odcinka autostrady Kraków - Tarnów i węzła w Wierzchosławicach sprawił, że stan techniczny przeprawy drastycznie się pogorszył. W 2019 roku, po ekspertyzie dokonanej na zlecenie Starostwa Powiatowego w Tarnowie, przeprawę zamknięto i rozpoczęto jej generalny remont.

Renowacja przebiegała w dwóch etapach. Pierwszy etap prac polegał na rozebraniu starego mostu, wzmocnieniu filarów i przełożeniu znajdującej się pod przeprawą kanalizacji z gminy Wierzchosławice. Drugi etap to montaż nowej konstrukcji.

Odbudowa mostu w Ostrowie kosztowała 35 milionów złotych. Inwestycja ta została zrealizowana przy wsparciu finansowym ze strony Rządu RP w kwocie 23 mln zł z rezerwy budżetowej państwa i Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, a także przy wsparciu Województwa Małopolskiego trzykrotnym dofinansowaniem w latach 2020, 2021 i 2022 łącznie na kwotę 3 mln złotych.

Galeria zdjęć