Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Konsultacje przestrzenne dróg w Małopolsce – konsultacje w Tarnowie

Rozwój regionalny
11 grudnia 2012
W tarnowskiej Agendzie Urzędu Marszałkowskiego wicemarszałek Roman Ciepiela dyskutował z samorządowcami o docelowym układzie komunikacyjnym w Małopolsce, szczególnie w jego wschodniej części.

- Dzisiejsze spotkanie ma strategiczne znaczenie. Są to pierwsze publiczne konsultacje przebiegu drogi ekspresowej Kielce- Tarnów – Gorlice - Barwinek - powiedział marszałek Roman Ciepiela – W sprawie tego przedsięwzięcia konsultujemy się z województwem świętokrzyskim i podkarpackim, dla których jest to również ważna inwestycja – dodał.

W spotkaniu uczestniczyli wójtowie i burmistrzowie powiatów: tarnowskiego i dąbrowskiego, miasta Tarnowa, przedstawiciele samorządów województwa świętokrzyskiego oraz radny Marcin Kuta.

W 2011 roku  Województwo Małopolskie przystąpiło do opracowywania: koncepcji przestrzennych dróg ujętych w ramach prac nad projektem zmiany Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego. Wykonywane koncepcje przestrzenne dróg (poszerzone o zagadnienia ekonomiczne) dotyczą Małopolski Zachodniej oraz Małopolski Wschodniej i stanowią próbę stworzenia docelowego układu komunikacyjnego w regionie.  Celem strategicznym tego opracowania jest pobudzenie rozwoju gospodarczego, wzmocnienie więzi regionalnych stolicy województwa z lokalnymi ośrodkami gospodarczymi i kulturalnymi, a także lepsze wykorzystanie potencjału drzemiącego we wschodniej i południowej części Małopolski.

Spotkanie było kontynuacją współpracy między województwem małopolskim, a samorządami lokalnymi na bazie podpisanych porozumień intencyjnych. Podczas tarnowskich konsultacji społecznych prezentowana była koncepcja przestrzenna drogi Kielce – Nowy Korczyn - Tarnów – Barwinek. Spotkanie miało na celu włączenie samorządów lokalnych w proces decyzyjny, rozpoznanie możliwych konfliktów, udział grup lokalnych w procesie sporządzania koncepcji docelowego układu drogowego Małopolski oraz wybór optymalnego z punktu widzenia merytorycznego wariantu oraz najmniej konfliktowego jego przebiegu. Wstępna koncepcja budowy drogi jest wielowariantowa, a jej docelowy przebieg jest warunkowany wieloma czynnikami: głównie społecznymi (zabudowa na planowanych ciągach komunikacyjnych) i związanymi z ochroną środowiska (tereny parków narodowych i krajobrazowych, obszary Natura 2000). Podczas dyskusji rozważano różne uwarunkowania i skierowano wiele uwag, które zostaną wykorzystane do opracowania ostatecznej wersji przebiegu tej drogi.

Finansowaną z budżetu województwa koncepcję przebiegu dróg dla Małopolski Wschodniej przygotowuje, wyłoniona w przetargu, krakowska Pracownia Planowania i Projektowania Systemów Transportu ALTRANS.

Galeria zdjęć

Tagi: WYDARZENIA