Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Dziedzictwo kulinarne wizytówką Małopolski

Rolnictwo
26 listopada 2021
Łukasz Smółka i dziennikarka redakcji tarnowska.tv
fot. Tarnowska.tv
Małopolska to niezwykle bogate dziedzictwo kulinarne, bez wątpienia będące wizytówką naszego regionu. W dniach 23 - 24 listopada w Szczawnicy odbyło się szkolenie dotyczące regionalnego dziedzictwa kulinarnego. W wydarzeniu uczestniczył wicemarszałek Łukasz Smółka, Członkowie Komisji Rolnictwa i Modernizacji Terenów Wiejskich Sejmiku Województwa Małopolskiego: Bogdan Pęk, Jan Piczura i Stanisław Pasoń, a także Członkowie Rady ds. Produktów Tradycyjnych i Dziedzictwa Kulinarnego oraz przedstawiciele podmiotów członkowskich Sieci Dziedzictwo Kulinarne Małopolska (SDzK Małopolska).

W pierwszym dniu szkolenia swoją wiedzą podzielili się przedstawiciele urzędów: Wojewódzkiego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno – Spożywczych, Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii oraz Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej.

Uczestnicy szkolenia wzbogacili swoją wiedzę i dodatkowo mogli uzyskać odpowiedzi na szereg pytań z zakresu: zasad nadzoru i kontroli obrotu artykułami rolno-spożywczymi, bezpieczeństwa artykułów pochodzenia zwierzęcego czy też zasad nadzoru sanitarnego nad przestrzeganiem przepisów higienicznych i zdrowotnych w zakresie żywności i żywienia.

Na zakończenie pierwszego dnia Członkowie Sieci Dziedzictwo Kulinarne Małopolska z rąk wicemarszałka Łukasza Smółki i radnego Stanisława Pasonia otrzymali proporczyki z logotypem Dziedzictwa Kulinarnego Małopolska.

Produkty żywnościowe, które Państwo wytwarzają stanowią cenną przeciwwagę i alternatywę dla konsumentów w stosunku do produktu masowego

– podsumował wicemarszałek Łukasz Smółka.

Drugi dzień to zajęcia warsztatowe w zakresie: narzędzi wspierających podnoszenie innowacyjności firmy, budowania strategii rynkowej podmiotu produkującego artykuły żywnościowe, właściwie skonstruowanej kampanii reklamowej, wykorzystywania social mediów do budowy pozytywnego wizerunku podmiotu/marki, promocji w Internecie, a także budowania relacji z klientem.

Przy okazji warto również przypomnieć, że w Małopolsce można znaleźć coraz większą ilość produktów żywnościowych wysokiej jakości, które oznaczone są logotypem Sieci Dziedzictwo Kulinarne Małopolska. Zrzesza ona producentów, przetwórców oraz dystrybutorów żywności w znacznym stopniu opartej na lokalnych/regionalnych zasobach surowców. Ma na celu zachowanie i rozwój regionalnych tradycji kulinarnych charakterystycznych dla regionu oraz ułatwienie, konsumentom i turystom, dostępu do żywności wysokiej jakości, opartej przede wszystkim na surowcach pochodzenia lokalnego i regionalnego.

Sieć Dziedzictwo Kulinarne Małopolska liczy obecnie 48 członków. 

Więcej informacji dla zainteresowanych ideą i przystąpieniem do sieci na stronie dziedzictwa kulinarnego

Galeria zdjęć