Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Made in Małopolska, bo pochodzenie ma znaczenie!

Promocja
14 listopada 2023
O tym jakie znaczenie dla regionu i przedsiębiorców ma wsparcie i promocja regionalnego biznesu rozmawiali uczestnicy panelu dyskusyjnego „Made in Małopolska, bo pochodzenie ma znaczenie” podczas X Polskiego Kongresu Przedsiębiorczości, który rozpoczął się 13 listopada w Centrum Kongresowym ICE Kraków.

Dyskusja poświęcona była współpracy Małopolski z markami regionalnymi, wpływie marki regionu na rozwój przedsiębiorczości, znaczeniu pochodzenia produktu dla klientów, patriotyzmie gospodarczym jako wartości dla kontrahentów i konsumentów, rozpoznawalności marek wyróżnionych znakiem „Made in Małopolska” na rynku lokalnym i globalnym oraz temu, czy warto być „Made in Małopolska”.

W debacie wzięli udział: Alicja Kowalik – Prezes Zarządu Targu Pietruszkowego, Michał Sala – Dyrektor ds. Rozwoju firmy Conhpol Henryk Konopka, Grzegorz Biedroń – Prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej, Wacław Furmanek – Prezes Zarządu Uzdrowiska Wysowa SA, Agnieszka Sendor – założycielka i właścicielka Pstrąga Ojcowskiego, Aneta Larysa Knap – właścicielka Folk Design oraz Paulina Surman – Zastępca Dyrektora Kancelarii Zarządu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Rozmowę moderował Irek Jakubek z Grupy RMF, która jest również Partnerem projektu „Made in Małopolska”.

Pochodzenie ma znaczenie – taka idea przyświeca Małopolsce w projekcie, którego głównym celem jest wsparcie solidnego regionalnego biznesu, ciekawego dizajnu, dobrego smaku, wartościowych inicjatyw, a także miejsc i obiektów szczególnie atrakcyjnych w regionie. „Made in Małopolska” to doskonałe narzędzie nie tylko promocji produktów czy usług, ale przede wszystkim budowy w świadomości Małopolan i turystów pozytywnych skojarzeń poszczególnych marek z miejscem ich powstawania

- mówiła Paulina Surman, Zastępca Dyrektora Kancelarii Zarządu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.

- „Made in Małopolska” podkreśla miejsce pochodzenia firmy czy produktu, a także potwierdza ich renomę. Partnerzy projektu otrzymują prawo posługiwania się znakiem „Made in Małopolska” i mogą go umieszczać na etykietach i opakowaniach produktów, na stronach internetowych czy stosować go w działaniach własnych firmy. Posługiwanie się znakiem jest potwierdzeniem dla konsumentów i klientów, że produkty czy usługi nim opatrzone są godne polecenia - dodała Paulina Surman.

Urząd Marszałkowski na wiele sposobów wspiera zarówno poszczególne filary projektu „Made In Małopolska", jak i w ogóle przedsiębiorczość w Małopolsce.

„Made in Małopolska” jako projekt skupia się na tym, by promować i dawać możliwość korzystania z narzędzi marketingowych, wizerunkowych. To dodatkowo rozszerzają działania prowadzone przez poszczególne departamenty, które również wychodzą naprzeciw potrzebom przedsiębiorców działających w różnych sektorach „Made in Małopolska”. Projekt ten jest stworzony po to, by budować rozpoznawalność, zarówno przy pomocy narzędzi miękkich, wizerunkowych, jak i konkretnych działań

– podsumowała swoje wystąpienie Paulina Surman.

O tym, co daje udział w projekcie „Made in Małopolska” opowiadali przedsiębiorcy i twórcy reprezentujący poszczególne gałęzie tego przedsięwzięcia.

- Jesteśmy najmniejszą inicjatywą w projekcie, ale mającą duże znaczenie. Dla nas, jako fundacji – a więc organizacji nie działającej dla zysku, jest to doskonała promocja tego, co robimy na Targu, wspieramy lokalnych rolników i przedsiębiorców. Dzięki udziale w projekcie jesteśmy znani nie tylko w Krakowie, ale w całym regionie i poza jego granicami – mówiła Alicja Kowalik – Prezes Zarządu Targu Pietruszkowego.

- Od 50 lat produkujemy buty. Kontynuujemy tradycję regionu, prawie 400-letnią, eksportujemy na cały świat obuwie. Logo daje nam rozpoznawalność, natomiast my, jako firma dajemy miejsca pracy, odprowadzamy podatki w Małopolsce, nawiązujemy kontakty biznesowe nie tylko w regionie, ale działamy również na rynku międzynarodowym – dodał przedstawiciel firmy Conhpol.

Więcej informacji na temat projektu Made in Małopolska można znaleźć na poświęconej mu stronie internetowej.

X Polski Kongres Przedsiębiorczości potrwa dwa dni (13-14 listopada). W ramach wydarzenia odbywa się blisko 30 paneli dyskusyjnych, które swoją tematyką obejmują najistotniejsze tematy dla polskiej gospodarki, a dyskusjom towarzyszy strefa wystawiennicza. W wielu kongresowych rozmowach wezmą udział liczni reprezentanci biznesu, nauki i samorządu z Małopolski.

Więcej informacji i szczegółowy program dostępne są na stronie poświęconej X Polskiemu Kongresowi Przedsiębiorczości.

Galeria zdjęć

Autor: Biuro Prasowe UMWM/ AKC