Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Kongres Marki Małopolska. Jak działania marketingowe budują wizerunek regionu?

Promocja
24 listopada 2017
Dlaczego koordynacja działań marketingowych i promocyjnych oraz kreowanie spójnej marki Małopolska są tak ważne dla naszego regionu? Jak dotychczasowe przedsięwzięcia województwa wpływają na wizerunek Małopolski oraz jakie korzyści płyną ze wspólnych działań marketingowych? To tylko kilka tematów poruszanych w czasie trwającego w dniach 23-24 listopada Kongresu Marki Małopolska w Krynicy-Zdroju.

Kongres Marki Małopolski to spotkanie, w którym biorą udział samorządowcy, pracownicy jednostek samorządu terytorialnego oraz instytucji zaangażowanych w System Koordynacji Marki Małopolska (SKMM), zajmujących się promocją, marketingiem i zagadnieniami public relations. Oprócz udziału w inspirujących warsztatach, mają oni także możliwości udziału w prelekcjach ekspertów i dyskusji na temat korzyści wynikających z prowadzenia przez samorządy skoordynowanych działań marketingowych.

Unifikacja, a nie rozproszenie, synergia działań i współpraca przynoszą wymierne korzyści

– powiedziała podczas otwarcia Kongresu Marki Małopolska Gabriela Prokocka-Kazek, dyrektor Departamentu Marki Małopolska w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego, pełnomocnik marszałka województwa ds. Marki Małopolska. Potwierdził to także Dariusz Reśko, burmistrz Krynicy-Zdroju, który podkreślił, że Małopolska jest pierwszym regionem, mającym tak szerokie spojrzenie na markę regionu i podejmuje niezwykle trafne działania w tym zakresie.

Gabriela Prokocka-Kazek zaprezentowała uczestnikom spotkania również Strategię Promocyjną Marki Małopolska, a także funkcjonowanie SKMM. Podkreśliła jednak, że wcielenie tych działań w życie nie byłoby możliwe bez wsparcia Jacka Krupy, marszałka województwa małopolskiego. - Takiego zrozumienia w waszych przelożonych życzę także Państwu – dodała.

Z kolei Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu terytorialnego i personal brandingu, założyciel platformy internetowej www.MarketingMiejsca.com.pl podkreślił, że warto przekonywać samorządy do inwestowania w odpowiednie działania promocyjne, ponieważ ta inwestycja zawsze przynosi korzyści. Zwrócił także uwagę, że to mieszkańcy są najlepszymi ambasadorami miejsc, w których żyją.

Kluczowym elementem pierwszego dnia kongresu był panel dyskusyjny dotyczącego nowego przedsięwzięcia województwa, jakim jest projekt Made in Małopolska. Jego celem jest wsparcie solidnego regionalnego biznesu, ciekawego dizajnu, dobrego smaku, wartościowych inicjatyw a także miejsc i obiektów szczególnie atrakcyjnych w regionie. Uczestnicy dyskusji podkreślili, że w wielu przypadkach wzmocnienie przedsięwzięć, inicjatyw, produktów, czy atrakcji turystycznych wizerunkiem Małopolski może mieć ogromne znaczenia dla ich powodzenia. W trakcie dyskusji Christophe Mańkowski z grupy Thermaleo (Uzdrowisko Szczawnica) zaznaczył, że Małopolska ma niezwykły potencjał, który należy wykorzystać: - Warto powiązać znane marki pod jednym szyldem. Przykładem tego jest jednak nie tylko projekt Made in Małopolska, ale też kampania województwa Kraina Wód, która promuje wody regionalne – wyjaśnił.

Z kolei Grzegorz Biedroń, prezes zarządu Uzdrowiska Krynica-Żegiestów, a zarazem radny województwa podkreślił, że projekt Made in Małopolska ma szansę powodzenia tylko wtedy, gdy zarówno małe, jak i duże małopolskie firmy, które działają globalnie, zauważą korzyści płynące dla nich z tego przedsięwzięcia. Paneliści podkreślili również, że współpraca biznesu i samorządu w budowaniu marki jest niezwykle istotnym elementem do wzmacniania wizerunku regionu.

Pierwszy dzień kongresu zamknęły warsztaty, które poprowadził strateg i pisarz Grzegorz Kosson. W ich trakcie uczestnicy przekonali się, że działając wspólnie, dzieląc się swoimi pomysłami i bazując na swoich doświadczeniach marketingowych mogą stworzyć wiele ciekawych i kreatywnych projektów wzmacniających wizerunek marki regionu.

W piątek, 24 listopada uczestnicy kongresu dyskutują na temat wyzwań związanych z marką lokalną oraz o sposobach na tworzenie marki terytorialnej. 

Czytaj więcej o Kongresie Marki Małopolska

Zobacz również relację Telewizji Małopolska:

Telewizja Małopolska – odc. 30

Telewizja Małopolska – odc. 30

Galeria zdjęć

Autor: Departament Marki Małopolska UMWM