Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

III Kongres Marki Małopolski – za nami pierwszy dzień

Promocja
06 września 2024
W Szczawnicy przez dwa dnia odbywają różnego rodzaju prelekcje i panele dyskusyjne z ekspertami, które są doskonałą okazją do poszerzenia wiedzy na temat marketingu terytorialnego i nowoczesnych, innowacyjnych narzędzi komunikacji w tym zakresie. W wydarzeniu, którego organizatorem jest Województwo Małopolskie bierze udział wielu przedstawicieli małopolskich gmin, miast i powiatów oraz instytucji współpracujących z samorządem Małopolski. W czwartek 5 września oficjalnego otwarcia III Kongresu Marki Małopolski dokonała Iwona Gibas z zarządu województwa.

Małopolska to region najczęściej odwiedzany przez turystów. Wynika to z jednej strony z walorów historycznych, m.in. architektury Krakowa czy licznych zabytków, zachwycającej przyrody i krajobrazów, a także przemyślanej długofalowej promocji regionu. Województwo Małopolskie od lat konsekwentnie wdraża strategię promocyjną zakładającą m.in. współpracę z samorządami, instytucjami, organizacjami i stowarzyszeniami. I stąd odbywający się właśnie w Szczawnicy III Kongres Marki Małopolski.

W imieniu Marszałka Małopolski Pana Łukasza Smółki oraz własnym witam Państwa serdecznie i dziękuję za przyjęcie zaproszenia na III Kongres Marki Małopolski. Spotykamy się dzisiaj po kilku latach przerwy po to, aby odświeżyć i uaktualnić wiedzę o marketingu i promocji. Ale przede wszystkim, aby odnowić nasze relacje oraz pobudzić waszą kreatywność i fantazję, co przełoży się na lepszą współpracę. Wiadomo powszechnie, że budowanie marki to praca zespołowa i tylko wtedy przynosi efekty. Z kolei rolą samorządu Województwa Małopolskiego są takie działania w różnych zakresach, które skutkować będą sprawnym funkcjonowaniem i wymiernymi efektami. Dlatego rozpoczynając nową, pięcioletnią kadencję uznaliśmy, że poprzez Kongres m.in. podsumujemy to, co udało się już nam zrobić. Mogę śmiało powiedzieć, że jeśli chodzi o budowanie marki Małopolski jesteśmy niekwestionowanym liderem w Polsce. Na warsztatach i spotkaniach dokonamy oceny dotychczasowych działań, a eksperci z zakresu marketingu i promocji w tym nam pomogą, a jednocześnie podzielą się najnowszą wiedzą, którą będziemy potem wykorzystywać. Szczególnie zależy nam, aby te mniejsze samorządy: gminne i powiatowe odnajdywały się we współczesnych realiach i skutecznie stosowały nowoczesne narzędzia, pokazując jakim ogromnym potencjałem dysponuje nasz region. Życzę wam w imieniu Zarządu Województwa Małopolskiego dobrego i efektywnie spędzonego czasu

– mówiła podczas inauguracji Kongresu Iwona Gibas.

Trendy i narzędzia w promocji regionów

Uczestnicy Kongresu w pierwszym dniu warsztatów i spotkań mieli okazję zapoznać się z nowoczesnym i nieszablonowym wykorzystaniem narzędzi promocyjnych i marketingowych. Paweł Tkaczyk wybitny ekspert w tej dziedzinie, odkrywał przed uczestnikami warsztatów tajniki tego, dlaczego często zdarza się, że znakomicie i merytorycznie opracowane kampanie nie przynoszą oczekiwanych efektów. Jak podkreślał, dobra marka to dobrze opowiedziana historia. W taki sposób, aby najpierw zainteresować nią osoby o charakterze innowacyjnym lubiące nowinki, potem szerszą społeczność, co będzie też mieć przełożenie na ludzi z zasady nie interesujący się daną dziedziną czy branżą. Bardzo często błędem jest wybieranie jako eksperta w kampanii osoby o wysokich kompetencjach w zakresie wiedzy, ale zupełnie nierozpoznawalnej. Tutaj niepodzielnie rządzi zasada, że to właśnie osoba powszechnie znana, popularna w działaniach promocyjnych odniesie lepszy skutek niż np. osoba o tytule profesorskim, ale mało rozpoznawalna. Ważne są również jasno określone i wyraziste atuty, którymi możemy się posługiwać, ale także przemyślane i nieszablonowe działania, które wyróżnią naszą markę czy produkt w oczach odbiorców.  

Dobry pomysł ważniejszy od pieniędzy

W programie pierwszego dnia III Kongresu Marki Małopolski znalazły się również warsztaty, które prowadził Sebastian Chachołek. Udowodnił, że w działaniach marketingowych można wydawać mało, ale ciągle być trendy. Tutaj jednym z głównych tematów była próba odpowiedzi na pytanie: jak sprzedać kulturę? Zdaniem eksperta konieczna jest świadomość, że mieszkańcy chcą stawać się kreatorami kultury i współpraca z nimi może przynosić nadspodziewanie dobre efekty. Aby nawiązać z nimi współpracę konieczne jest organizowanie wydarzeń angażujących, jak choćby gry miejskie. Jak zaznaczył Sebastian Chachołek trzeba nowatorsko opowiadać i dbać o inny, nieszablonowy wygląd czy wizerunek. Zmień myślenie i wyrzuć filcowe kapcie - to rada, którą przekazał uczestnikom warsztatów ekspert. 

Wideo jako klucz do efektywnej promocji marki

Każde warsztaty przygotowane dla uczestników III Kongresu Marki Małopolski, to praktyczne informacje i wskazówki – jak sprawnie poruszać się w przestrzeni nowoczesnego marketingu. Ale również jak korzystając z narzędzi dostępnych w tej branży skutecznie promować daną markę w tym swoją osobistą w social mediach. I tutaj warsztaty zatytułowane „Wideo jako klucz do efektywnej promocji marki – Narzędzia, Strategie i Praktyczne Wskazówki” poprowadziła Anna Oszajca. Prowadząca skupiła się na formacie wideo jako jednym z najlepszych sposobów na dotarcie do odbiorców i efektywną promocję. Jak się okazuje samo nagranie materiału to nie wszystko – ważne jest również to, co i jak z nim potem zrobimy. Obraz, napisy, ścieżka montażu i dźwięk – to elementarz działań, które powinniśmy wykonać. I co ważne: na początku proces ten może wydawać się trudny i czasochłonny, ale po jego opanowaniu i nabraniu wprawy całość obróbki materiału wideo zajmie nam zaledwie kilka minut, włączając w to wgranie ścieżki muzycznej czy wybranie potrzebnych nam fragmentów nagranego filmu.

Pierwszy dzień III Kongresu Marki Małopolski zakończyła uroczysta Gala i pokaz kolekcji Czerwone Korale Anety Larysy Knap znanej artystki wykorzystującej przy projektowaniu elementy folklorystyczne.

Galeria zdjęć