Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

FE: Globalne marki potwierdzają – warto być „Made in Małopolska”!

Promocja
05 września 2018
Czy region i biznes powinny się nawzajem wspierać? Czy tożsamość regionalna ma znaczenie? Czy tytuł „Made in Małopolska” pomaga lokalnym markom w pozyskiwaniu nowych klientów? Wokół tych pytań toczyła się dyskusja z udziałem przedstawicieli małopolskiego biznesu oraz marszałka województwa Jacka Krupy. Podczas panelu „Czy warto być Made in Małopolska”, który odbył się drugiego dnia Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju, swoimi doświadczeniami podzielili się przedstawiciele firm: FAKRO, Maspex, RMF FM, HM Design i Karpiel Steindel Architektura.

Nasz region to miejsce, w którym żyją ludzie z ogromnym potencjałem oraz odważnie realizujący swoje marzenia i pasje. Zainaugurowany przez nas rok temu projekt „Made in Małopolska” pozwolił nam stworzyć przestrzeń do promocji ich pomysłów i idei. To jednak nie wszystko, gdyż poprzez wspólne działania samorządu, małopolskich firm czy organizacji pozarządowych, udowadniamy ludziom z całego świata, że Małopolska wyróżnia się nie tylko na tle pozostałych województw, ale też innych regionów Europy

– mówił podczas dyskusji marszałek województwa Jacek Krupa.

Pochodzenie ma znaczenie

W ciągu minionego roku udało się wyłonić aż 46 wyjątkowych firm, wydarzeń i inicjatyw, którym został przyznany specjalny znak „Made in Małopolska” – może on być umieszczany na etykietach czy opakowaniach produktów, a także na ich stronach internetowych. Posługiwanie się nim jest nie tylko okazją do zaznaczenia, że to firma czy inicjatywa z Małopolski, ale to także wyraźny sygnał dla konsumentów i klientów, że właśnie te produkty czy usługi są godne polecenia, a ich jakość jest najwyższa.

Podczas dyskusji paneliści jednoznacznie podkreślali, że pochodzenie ma znaczenie, a nasz region i ludzie którzy go tworzą, to osoby pełne pasji, dumni ze swojego pochodzenia. Podsumowując dotychczasowe działania na rzecz inicjatywy "Made in Małopolska" zaznaczono, że projekt tworzą firmy, które mogą wzajemnie się wspierać i wspólnie budować silną markę regionu. Podczas dyskusji stwierdzono, że Małopolanie to wymagający konsumenci, którzy nie lubią bylejakości, stawiają na wysoką jakość produktów, a to gdzie te produkty powstają ma dla nich kluczowe znaczenie. By jednak grać pierwsze skrzypce w biznesie, nie tylko na arenie wojewódzkiej, ale także krajowej czy globalnej, kluczową rzeczą jest budowanie jak najlepszego i spójnego wizerunku marki od samego początku.

– Tworząc 30 lat temu nasze radio, które na początku nosiło nazwę Małopolska Fun, zawsze chcieliśmy być pierwsi i innowacyjni. W większości tworzyli je Małopolanie i tak jest do dziś. Tworzyli je ludzie totalnie zakręceni na punkcie radia, pasjonaci. Dziś mamy 10 mln słuchaczy w całym kraju. Jesteśmy jedyną stacją w Europie, która ma od początku ten sam niezmienny wizerunek. A wszystko dlatego, że chcieliśmy być pierwsi i najlepsi oraz, co ważne, słuchaliśmy naszych odbiorców. Naszą siłą od początku są trzy filary: pasja, kreatywność i innowacyjność – mówił Krzysztof Nepelski, pełnomocnik ds. relacji instytucjonalnej RMF FM. A te cechy są charakterystyczne dla wszystkich firm zaangażowanych w projekt Made in Małopolska.

Marszałek podkreślił w dyskusji, że musimy pokazywać innym regionom to co robimy, kim jesteśmy, co nas charakteryzuje i co jest naszą mocną stroną:

Tworząc ten projekt, mieliśmy jasno nakreślony cel – chcieliśmy budować silną markę Małopolski. I to dziś robimy. Budowa marki regionu jest obowiązkiem samorządu

dodał marszałek.

Firmy, które są częścią projektu, mogą liczyć także na udział w wielu działaniach promocyjnych inicjowanych przez Województwo Małopolskie. Przykłady? Aby wspomóc promocję małopolskich firm, które są „Made in Małopolska”, opracowano tzw. „lookbook marek”. To specjalny katalog, z którym można zapoznać się na stronie www.madein.malopolska.pl. Ideę projektu oraz jego partnerów można znaleźć także w niedawno wydanym ekskluzywnym magazynie „Made in Małopolska”. O tym, dlaczego tak wyjątkowym i pełnym pozytywnych emocji regionem jest Małopolska, informowano z kolei w spocie promocyjnym wyświetlanym w jednej z najbardziej popularnych ogólnopolskich telewizji.

To jednak nie wszystko – podczas tegorocznego Forum Ekonomicznego, na krynickim deptaku zadebiutował multimedialny showroom, prezentujący partnerów projektu. Dzięki temu osoby, które przyjechały do „małopolskiego Davos”, mogą spojrzeć na ich działalność przez… specjalne okulary. Showroom wykorzystuje bowiem technologie VR (virtual reality, czyli wirtualną rzeczywistość) oraz AR (augmented reality – rozszerzoną rzeczywistość), dzięki czemu każdy może odbyć wirtualną podróż po regionie, a nawet odwiedzić siedziby firm „Made in Małopolska”. Dodatkową atrakcją jest też aplikacja dotykowa zawierająca interaktywną mapę przedsiębiorstw – wystarczy kliknąć, by przenieść się z jednej lokalizacji do drugiej. To wszystko można znaleźć przed pawilonem Małopolski na krynickim deptaku aż do końca Forum Ekonomicznego, czyli do 6 września.

Przypomnijmy, że do tej pory znakiem „Made in Małopolska” zostały wyróżnione firmy z całego regionu reprezentujące solidny biznes, ciekawy design, dobry smak, wartościowe inicjatywy, a także atrakcyjne miejsca. To jednak nie koniec działań, bo każdy, kto chciałby przystąpić do projektu, może zgłosić swój udział i starać się o znak jakości „Made in Małopolska” poprzez formularz dostępny na stronie www.madein.malopolska.pl.       

W dyskusji, oprócz marszałka Jacka Krupy, wzięli udział przedstawiciele małopolskiego biznesu: Bożena Damasiewicz – dyrektor biura zarządu FAKRO, Sławomir Rusinek – współwłaściciel i członek rady nadzorczej grupy Maspex, Krzysztof Nepelski – pełnomocnik ds. relacji instytucjonalnej RMF FM, Jan Karpiel-Bułecka – współwłaściciel, architekt Karpiel Steindel Architektura oraz właściciel HM Design Łukasz Hrabczak.                  

 

Galeria zdjęć

Autor: Biuro Prasowe UMWM