Opera Krakowska udostępniła w sieci dwa nowe materiały filmowe, które pozwalają zajrzeć za kulisy scenicznych widowisk. Pierwszy z filmików powstał w ramach cyklu "Poranki", adresowanego do młodej publiczności. Z odcinka "Magia sceny" widzowie dowiedzą się, jak działają teatralne oświetlenie, dźwięk oraz efekty specjalne. O technologii w służbie sztuki opowiada widzom Anna Adamus.
Druga z nowych produkcji Opery Krakowskiej to kolejna odsłona projektu Interpretacje. O procesie tworzenia kreacji scenicznych opowiadają przed kamerą znani artyści opery. Bohaterką szóstego odcinka jest Paula Maciołek, która przybliża widzom proces pracy nad rolą Lauretty w operze "Gianni Schicchi" Giacomo Pucciniego. W nagraniu znalazło się m.in. wykonanie słynnej arii "O mio babbino caro". Premiera kolejnego odcinka Interpretacji już 7 lipca na kanale YouTube Opery (zob. poniżej).
Muzeum Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II w Wadowicach w kolejnej odsłonie projektu Wojtyła od-czytany zaprasza do lektury „Pieśni o Bogu ukrytym”. To utwór napisany w 1944 roku przez zaledwie dwudziestoczteroletniego Karola Wojtyłę. Bystrość i głębia młodego autora kontrastują z doświadczeniem wojny. Specjalnie dla internautów, swoją interpretacją fragmentu utworu dzieli się Andrzej Maria Marczewski – twórca i reżyser Teatr Karola Wojtyły.
Małopolskie Centrum Nauki Cogiteon zachęca do spacerów po małopolskich łąkach i obserwacji zwierząt, które można tam spotkać. Na wyprawę tropem owadów i pajęczaków zapraszają Maciej Gomułka, edukator Cogiteonu wraz z synem Julianem.
Muzeum Armii Krajowej w Krakowie kontynuuje serię podcastów poświęconych tematyce historycznej. Odcinek 10 został poświęcony dziejom fascynującego, rozgrzewającego przedwojenną opinię publiczną konfliktu wawelskiego z 1937 roku. Chodziło o miejsce pochówku Józefa Piłsudskiego. Jak spór regionalny przerodził się w konflikt ogólnopolski? Co kierowało arcybiskupem Sapiehą, kiedy podejmował decyzję, która doprowadziła do konfliktu? Tego wszystkiego można dowiedzieć się z podcastu prowadzonego przez Mirka Brachę. Do odsłuchania tutaj.