Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Koncert Oratoryjny

Kultura
19 lutego 2020
Na zdjęciu dyrygent
fot. J. Multarzyński
Antoni Wit
19:30 21 lutego 2020
Nowohuckie Centrum Kultury, al. Jana Pawła II 232
(wyświetl mapę dojazdu)
Kolejny już raz Antoni Wit stając na podium dyrygenckim mierzy się z dziełem przełomowym danej epoki. Najbliższy koncert Orkiestry Filharmonii Krakowskiej pod jego batutą, jaki odbędzie się w piątek 21 lutego 2020 roku o godz.19.30 w Nowohuckim Centrum Kultury, przywoła pierwszy akt Walkirii Richarda Wagnera z opus magnum kompozytora – tetralogii Pierścień Nibelunga. W partiach wokalnych wystąpią Magdalena Anna Hofmann (sopran), Thomas Mohr (tenor) i Grzegorz Szostak (bas).

Pierścień Nibelunga, gigantyczne, składające się z czterech muzycznych dramatów dzieło, Richard Wagner komponował na przestrzeni aż 26 lat.

Opowiadana przez niemal piętnaście godzin historia oparta na germańskim eposie z XIII wieku, zainscenizowana została w całości w zbudowanym na ten cel Festspielhaus w Bayereuth, które od chwili powstania po dziś dzień przyciąga zastępy melomanów, wielbicieli twórczości Wagnera.

Z twórczością tą na każdym etapie 55-letniej działalności dyrygenckiej konfrontuje się Antoni Wit, czy to w licznych wykonaniach koncertowych, czy też podczas pracy nad dwupłytowym nagraniem Holendra tułacza.

Świadomość Wagnerowskiej partytury przekłada się między innymi na wybór solistów zaproszonych przez dyrygenta do współpracy w krakowskim projekcie.

Wśród trojga artystów śpiewaków, dwoje z nich – sopranistka Magdalena Anna Hofmann oraz tenor Thomas Mohr – wykonywało w swojej karierze artystycznej liczne partie z Wagnerowskich tytułów – Lohengrina, Tristana i Izoldy, Parsifala, czy wreszcie Pierścienia Nibelunga. Pieczołowitość w przygotowaniu do koncertu obejmuje także skład instrumentalny – Orkiestrę Filharmonii Krakowskiej zasilą bowiem nieodzowne dla dzieła tuby zwane „wagnerowskimi”. A wszystko to dla przybliżenia krakowskiej publiczności dzieła uznanego za „w całości najpiękniejszy i najgłębszy poemat miłosny w dziejach muzyki operowej – teatru muzycznego” (Bohdan Pociej).

Galeria zdjęć

Autor: Filharmonia Krakowska - Małgorzata Koch-Butryn