Przedmiotem projektu jest realizacja drugiej edycji Festiwalu Teatrów Tańca Scena Otwarta w Tarnowie. Festiwal po raz pierwszy odbył się w 2011 r. i wpisał się w kalendarz najważniejszych imprez teatru tańca w Małopolsce. Centrum Sztuki Mościce chcąc wykreować cykliczną imprezę kulturalną prezentującą i promującą taniec współczesny i balet, przygotowało drugą edycję tego wydarzenia.
W ramach działań zaplanowano dwa etapy realizacji projektu:
1. Etap przygotowawczy (kwiecień – wrzesień 2012 r.), na który składają się:
a) spektakl własny – tworzony przez tancerzy – amatorów pod okiem profesjonalistów, który zostanie zaprezentowany jako prolog do Festiwalu,
b) warsztaty ekspresji ruchowej (koszt niekwalifikowany) – służące rozwojowi świadomości ciała, doświadczeniu i poznaniu siebie, rozwinięciu ekspresji.
2. Etap festiwalowy, który będzie się odbywać w okresie 19 – 28 października
2012 r. Zasadniczą część festiwalu stanowi prezentacja 8 spektakli tanecznych
i baletowych zespołów gościnnych.
W drugiej edycji Festiwalu istotną rolę będą odgrywać nowe elementy m.in. działania prospołeczne – angażujące widza. Służyć temu będą wydarzenia towarzyszące, w tym:
a) spektakle festiwalowe grane w warunkach kameralnych, sprzyjających bezpośredniemu kontaktowi tancerz – widz, pozbawionych bariery sceny,
b) otwarte warsztaty bez limitu wieku – zajęcia rozwijające dotyczące ekspresji ruchowej,
c) „Man In E-motion2 – wystawa outdoorowa billboardy sceny otwartej 2012” związanych z tańcem zaadoptowanych w przestrzeni miejskiej,
d) próby otwarte wybranych spektakli, podczas których widzowie będą mieli okazję uczestniczenia w procesie przygotowań do spektaklu,
e) transmisje internetowe spektakli,
f) otwarty konkurs na film poświęcony tematyce tańca, adresowany do filmowców profesjonalnych jak i twórców niezależnych,
g) wideo mapping – widowisko w przestrzeni publicznej, stosujące zaawansowaną technologię projekcji animowanych obrazów na fasadzie budynku.
Efektem realizacji projektu będzie 18 zorganizowanych imprez, wydarzeń oraz promocja i utrwalenie pozycji Festiwalu, jako markowego produktu, sprzyjającego turystyce kulturowej i aktywnemu udziałowi społeczeństwa w kulturze.