Podczas koncertu można było usłyszeć solistów Opery Krakowskiej: Agnieszkę Cząstkę-Niezgódkę, Monikę Korybalską, Agnieszkę Kuk, Paulę Maciołek, Katarzynę Oleś-Blacha, Roberta Gierlacha, Michała Kutnika oraz Wołodymyra Pańkiwa. Gościnnie wystąpiła Anna Farysej, laureatka Nagrody Specjalnej Dyrektora Opery Krakowskiej w VIII Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju. Do obsady dołączyli także studenci Wydziału Wokalno-Aktorskiego krakowskiej Akademii Muzycznej – Kamila Dutkowska i Adrian Domarecki.
Solistom towarzyszyły Orkiestra i Chór Opery pod kierunkiem Tomasza Tokarczyka. W repertuarze znalazły się arie, ansamble i ustępy chóralne z oper doskonale znanych krakowskiej publiczności – m.in. „Don Pasquale” i „Napoju miłosnego” G. Donizettiego czy „Cyrulika sewilskiego” G. Rossiniego, ale także z „Rigoletta”, „Otella”, a nawet rzadko wystawianych „Nieszporów sycylijskich” G. Verdiego.
Trudno o właściwsze uczczenie jubileuszu znamienitego śpiewaka niż wspaniały koncert poświęcony arcydziełom opery belcanto. 60-lecie pracy artystycznej prof. Ryszarda Karczykowskiego to wielkie święto nie tylko dla Opery Krakowskiej, ale dla całego środowiska twórczego. Z wielką radością przekazuję gratulacje i najlepsze życzenia dalszych sukcesów w pracy artystycznej
- mówi Iwona Gibas z zarządu województwa.
Prof. Ryszard Karczykowski został wyróżniony Nagrodą Województwa Małopolskiego – Medalem Polonia Minor, przyznanym za całokształt pracy artystycznej przez marszałka Witolda Kozłowskiego i przewodniczącego Sejmiku Województwa Małopolskiego Jana Tadeusza Dudę. Medal wręczyły jubilatowi radna województwa Marta Mordarska i Monika Gubała, dyrektor Departamentu Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.
Urodzony w Tczewie Ryszard Karczykowski ukończył studia w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Gdańsku w klasie Haliny Mickiewiczówny oraz reżyserię muzyczną w Musikhochschule Eisler w Berlinie. Był solistą m.in. scen w Dessau, Lipsku, Dreźnie, Londynie, Wiedniu i Berlinie. Przełomem w jego karierze był występ w „Traviacie” G. Verdiego podczas Festiwalu Aix-en-Provence w 1976 roku oraz w „Zemście nietoperza” (obok Kiri Te Kanawy, pod kierunkiem Zubina Mahty) w Covent Garden w 1977 roku.
Od tego czasu śpiewał w operach i salach koncertowych Europy, Azji i obu Ameryk, razem z najwybitniejszymi solistami – m.in. z Ileaną Cotrubas, Agnes Baltsa, Sylvią Sass i Placido Domingo. Krakowska publiczność zna go także jako dyrektora artystycznego Opery Krakowskiej w latach 2003-2006, a śpiewacy wywodzący się z krakowskiej Akademii Muzycznej – jako wieloletniego pedagoga.