Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Małopolskie firmy ruszają na podbój zagranicznych rynków

Fundusze europejskie
29 listopada 2016
Dofinansowanie uzyskania niezbędnych zagranicznych certyfikatów i pozwoleń, wsparcie opracowania strategii ekspansji na obcych rynkach czy finansowa pomoc w uczestnictwie w międzynarodowych targach – to tylko kilka przykładów działań małopolskich przedsiębiorców, które uzyskały wsparcie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa.

Zarząd Małopolski wybrał pierwsze 63 projekty małych i średnich przedsiębiorstw z naszego województwa, które wesprze łącznie kwotą aż 7,8 mln zł pochodzącymi z Regionalnego Programu Operacyjnego Małopolski.

- Najwięcej, bo blisko 40% wybranych projektów, to inicjatywy małych przedsiębiorców. Dzięki wsparciu, które otrzymają, staną przed olbrzymią szansą zaistnienia na międzynarodowych rynkach. W Małopolsce - Europejskim Regionie Przedsiębiorczości - myślimy o rozwoju i wspieraniu lokalnego biznesu w skali globalnej – podkreśla marszałek Jacek Krupa.

Przedsiębiorcy mogli ubiegać się o dofinansowanie na zakup usług doradczych związanych
np. z opracowaniem strategii finansowania działalności eksportowej. W wyniku realizacji projektów nabędą wiedzę, w jaki sposób wyszukać partnerów biznesowych poza granicami naszego kraju. Dowiedzą się, jak przygotować dla nich dobrą ofertę i jak przeprowadzić negocjacje handlowe. Otrzymane środki będą mogli przeznaczyć także na opracowanie spójnego wizerunku firmy i dokładnego planu działania na rynku zagranicznym.

Wiele firm, aby zaistnieć na rynku międzynarodowym, musi dostosować swoje produkty i usługi do wymagań rynku docelowego. Przedsiębiorstwa muszą uzyskać niezbędne uprawnienia: certyfikaty, pozwolenia, homologacje. Również na takie cele przeznaczono środki w tym konkursie.

Zdecydowana większość wspieranych przedsiębiorstw już wkrótce będzie także prezentować swoją ofertę na targach na całym świecie. Imprezy targowo-wystawiennicze mają służyć budowaniu relacji
z partnerami biznesowymi i owocować mogą tworzeniem nowych kanałów dystrybucji oferowanych przez małopolskie firmy produktów i usług.

- Dzięki temu wsparciu zwiększamy rozpoznawalność Małopolski jako marki gospodarczej w Europie i na świecie. Cieszy nas duże zainteresowanie konkursem, aktualnie jesteśmy na etapie oceny kolejnych 46 wniosków w ramach II rundy tego naboru – przypomina wicemarszałek Stanisław Sorys.

Łączna kwota dofinansowania z Programu Regionalnego Województwa Małopolskiego projektów złożonych w tegorocznym naborze przekroczy 26,5 mln złotych.

Galeria zdjęć