Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

7 mln zł pozwoli zwiększyć aktywność małopolskich firm na arenie międzynarodowej

Fundusze europejskie
04 czerwca 2019
Opracowanie i wdrożenie strategii rozwoju działalności międzynarodowej małopolskich firm, nawiązanie kontaktów biznesowych, rozwój działalności eksportowej, a także zwiększenie rozpoznawalności marki i promowanie lokalnych produktów na arenie globalnej – to tylko kilka ambitnych zadań, jakie stawiają przed sobą przedsiębiorcy z Małopolski. Dzięki konkursowym 7 mln zł, aż 48 najlepszych pomysłów małopolskich MŚP zostanie dofinansowanych ze środków unijnych. Tym samym cele kreślone przez przedsiębiorców będą możliwe do osiągnięcia.

We wtorek, 4 czerwca w Małopolskim Centrum Przedsiębiorczości wicemarszałek Łukasz Smółka przekazał beneficjentom promesy na dofinansowanie konkursowych projektów.

Konkurs adresowany do małopolskich MŚP cieszył ogromnym zainteresowaniem – wpłynęły aż 72 wnioski. W związku z tym zarząd województwa podjął decyzję o zwiększeniu kwoty przeznaczonej na dofinansowanie 48 projektów

– mówi wicemarszałek Łukasz Smółka.

O dofinansowanie w konkursie mogły starać się mikro, małe lub średnie przedsiębiorstwa, prowadzące działalność na terenie województwa. Firmy mogły ubiegać się o sfinansowanie zadań z zakresu opracowania oraz wprowadzenia nowych modeli biznesowych. Zadania te będą miały na celu umiędzynarodowienie ich działalności, poprzez przygotowanie i wdrożenie strategii czy planu aktywności poza granicami państwa.

Wnioskodawcy w swoich projektach określili nowe rynki zbytu, na które chcieliby wprowadzać swoje produkty i usługi. Zadeklarowali także udział w imprezach targowo-wystawienniczych zarówno w kraju, jak i na arenie międzynarodowej. Działania te bez wątpienia przełożą się na rozpoznawalność danej marki i promowanie małopolskich produktów w świecie

– dodaje marszałek Witold Kozłowski.

Ekspansja międzynarodowa w ramach projektów polega m.in. na wejściu z ofertą na nowe rynki zagraniczne, na których dotychczas dana firma była nieobecna. Największym zainteresowaniem wśród wnioskodawców cieszy się rynek niemiecki, rynek włoski, Zjednoczone Emiraty Arabskie, a także rynek szwedzki, rumuński, francuski i brytyjski.

Wśród beneficjentów znalazły się m.in. te małopolskie firmy: Medical Clinic Podhale S.c. – prywatny ośrodek leczniczy, Przedsiębiorstwo Pszczelarskie Tomasz Łosoń Sp. z o.o. Sp. k. – producent sprzętu pszczelarskiego czy Laboratoire L’Ideal Parisien Sp. z o.o. – producent kosmetyków, suplementów diety oraz wyrobów medycznych.

Galeria zdjęć

Autor: Biuro Prasowe UMWM