Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Wsparcie dla małopolskich uczniów

Edukacja
14 czerwca 2021
W ramach realizowanego projektu „Małopolska Tarcza Antykryzysowa – Pakiet Edukacyjny. Cyfryzacja szkół i placówek oświatowych” już wkrótce 22 szkoły otrzymają umowy grantowe na zakup wysokiej jakości urządzeń cyfrowych, pomocy dydaktycznych oraz oprogramowania. Pierwsza z umów została podpisana w Szkole Podstawowej nr 1 w Skrzyszowie. W wydarzeniu wzięła udział Marta Malec-Lech z zarządu województwa oraz radni województwa: Anna Mikosz i Wojciech Skruch.

Realizacja projektu pn. „Małopolska Tarcza Antykryzysowa – Pakiet Edukacyjny. Cyfryzacja szkół i placówek oświatowych” to dla małopolskich szkół ogromna pomoc w procesie przejścia ze stacjonarnego modelu kształcenia na model zdalnego nauczania w oparciu o narzędzia cyfrowe. Przy wsparciu ekspertów i trenerów Stowarzyszenia „Miasta w Internecie” w ramach uruchomionego przez władze województwa projektu Małopolskie Laboratorium Edukacji Cyfrowej HUMINE szkoły staną się nowoczesnymi placówkami edukacyjnymi, odpowiadającymi na wyzwania XXI wieku.

Celem tej inicjatywy jest przyznanie 22 grantów - po jednym w każdym małopolskim powiecie. Umożliwi to zakup wysokiej jakości urządzeń cyfrowych, pomocy dydaktycznych oraz oprogramowania. Wszystko po to, by ułatwić transformację cyfrową tych szkół i wprowadzenie do nich elementów nauczania metodą STEAM z wykorzystaniem koncepcji Kompetencji 4.0. Transformacja będzie realizowana w ramach projektu koordynacyjnego pn. „Małopolska Chmura Edukacyjna - nowy model nauczania”.

Utworzenie szkół modelowych to jedno z wielu działań zaplanowanych do realizacji w ramach Małopolskiej Tarczy Antykryzysowej – Pakiet Edukacyjny. Pakiet ten wynoszący ok. 60 mln zł jest częścią kompleksowej strategii zarządu województwa. Dzięki temu w Małopolsce powstaną 22 szkoły modelowe, które w latach 2021-2023 przejdą transformację bazującą na rozwiązaniach cyfrowych.

-mówi marszałek Witold Kozłowski.

Działania w ramach inicjatywy szkół modelowych nie oznaczają tylko modernizacji infrastruktury, lecz realizację systemowych zmian w zakresie kompetencji cyfrowych, czyli nabycia niezbędnej wiedzy i umiejętności przez całą społeczność szkolną.

Szkoły modelowe to nie tylko szkoły wyposażone w nowoczesne pomoce dydaktyczne czy sprzęt cyfrowy. To już wkrótce liderzy we wdrażaniu rozwiązań cyfrowych w procesie nauczania i rozwoju kompetencji uczniów przydatnych w czasach Przemysłu 4.0 i dynamicznego rozwoju technologii cyfrowych

- dodaje Marta Malec-Lech z zarządu województwa.

Realizacja tego przedsięwzięcia jest możliwa dzięki Małopolskiemu Laboratorium Edukacji Cyfrowej HUMINE, utworzonemu w 2020 roku w Tarnowie, prowadzonego przez Stowarzyszenie „Miasta w Internecie”.

Galeria zdjęć