Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Wielki egzamin w ramach projektu DiAMEnT

Edukacja
21 kwietnia 2010
Rozpoczął się drugi etap diagnozy uzdolnień uczniów w ramach projektu DiAMEnT, który jest systemowym, innowacyjnym projektem Województwa Małopolskiego. 21 kwietnia w całej Małopolsce 10 082 uczniów gimnazjów i 5 546 uczniów szkół ponadgimnazjalnych zdawało testy diagnozujące uzdolnienia w zakresie języka angielskiego, matematyki, przedsiębiorczości i technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Testy piszą uczniowie zgłoszeni wcześniej przez szkołę drogą nominacji nauczycielskich. Dzięki współpracy ze strony Kuratorium Oświaty w Krakowie przekazanie testów do szkół zostało przeprowadzone za pośrednictwem wydziałów, delegatur i zespołów kuratorium.

Diagnoza uczniów szkół podstawowych zostanie przeprowadzona 12 maja według tych samych zasad.

Uczniowie, którzy uzyskają najlepsze rezultaty zostaną zakwalifikowani do zajęć w Powiatowych  Ośrodkach Wspierania Uczniów Zdolnych (POWUZ). Od września 2010 r. w województwie małopolskim zostanie uruchomiona sieć 186 takich ośrodków.


Projekt DiAMEnT – „Dostrzec i aktywizować możliwości, energię, talenty” jest  innowacyjnym, systemowym projektem województwa małopolskiego, realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, którego celem jest stworzenie systemu pracy z uczniami zdolnymi. Realizuje go Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli  we współpracy z Wyższą Szkołą Biznesu – National-Louis University z siedzibą w Nowym Sączu oraz National-Louis University w Chicago. Projekt ma zakończyć się 31 grudnia 2013 r. Na jego realizację przeznaczono 20 mln zł.  Po zakończeniu realizacji projektu metody pracy z uczniami zdolnymi być stosowane jako standard pracy uzdolnioną młodzieżą w małopolskich szkołach.


Dzięki udziałowi w programie uczniowie klas 1-3 wszystkich szkół podstawowych będą mieli możliwość realizacji programu uzupełniającego z zakresu rozwijania twórczego myślenia, a uczniom szkół ponadgimnazjalnych zaoferowane zostaną zajęcia e-learningowych kół naukowych i zajęcia w ramach szkoły letniej.


Uczniowie będą realizować projekty edukacyjne pod opieką przeszkolonych nauczycieli według opracowanych wcześniej programów w zakresie  matematyki, języka angielskiego, przedsiębiorczości i technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Tagi: WYDARZENIA