Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Małopolska Szkoła Gościnności trzecia w Rankingu Szkół Kompetencji Przyszłości 2018

Edukacja
12 czerwca 2018
Na zdjęciu uczniowie Małopolskiej Szkoły Gościnności
fot. Źródło: Małopolska Szkoła Gościnności
Nie od dzisiaj wiadomo, że zwolenników działań praktycznych jest mniej niż teoretyzujących myślicieli. Społeczność uczniowska Małopolskiej Szkoły Gościnności zdaje się jednak przeczyć i tej teorii. W ramach Praktycznej Olimpiady "Zwolnieni z Teorii" w MSG projekty realizuje kilka grup uczniowskich, aktywnie praktykujących w różnych dziedzinach: #No Ello, Czas na interakcję, Krok w przyszłość, Działaj sercem, My Też Mamy Problemy, Liczysz się tylko TY, Szczypta Smaku, Minuta dla życia oraz W zdrowym ciele zdrowy duch.

Wachlarz zainteresowań młodzieży jest bardzo szeroki – od kwestii językowych, poprzez kulinaria po zdrowie fizyczne i psychiczne, więc chętnych do udziału w Olimpiadzie jest zawsze bardzo wielu. Zarówno uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego, jak i Technikum Turystyczno – Gastronomicznego rownież w tym roku licznie przystąpili do realizacji projektów i tym razem udało im się osiągnąć bezprecedensowy w historii szkoły sukces.

Grupy projektowe #No_ElloCzas na interakcję nominowane zostały do nagrody Złotych Wilków przyznawanych zwycięzcom Olipiady ZZT i spowodowały, że II Liceum Ogólnokształcące MSG zajęło 3-cie miejsce w Rankingu Szkół Kompetencji Przyszłości 2018.

Projekt #No_Elo realizowany jest przez uczniów pierwszej klasy liceum Małopolskiej Szkoły Gościnności. Zespół projektowy składa się z sześciu uczniów: Natalia Oleksińska, Julia Kania, Filip Płoskonka, Kacper Suder, Marcin Rzęsista wraz z ich liderką, Magdaleną Kurek.

#No_Elo jest projektem realizowanym w ramach platformy "Zwolnieni Z Teorii". Cały projekt opiera się na problemie slangu młodzieżowego oraz coraz rzadszej rozmowy twarzą w twarz. Uczniowie starają się zmniejszyć problem rozpowszechniającego wśród młodzieży slangu i rozmów przez urządzenia mobilne. Prowadzą stronę na facebooku, gdzie codziennie publikują ciekawe posty związane z tematyką projektu. Zajmują się również ciągle rozwijającą się stroną internetową oraz prowadzeniem profilu na instagramie. Niedługo planują również założenie kanału na youtube, gdzie będą publikować różne filmiki na temat młodzieżowego slangu. Uczniowie cieszą się dużą aktywnością osób na ich stronie na facebooku, gdzie mają już prawie 600 polubień. Do sukcesów tej ekipy należy również artykuł o projekcie w "Gazecie Myślenickiej".

„Czas na interakcję” - najmniejsza liczebnie grupa z klasy 1B II LO (Patrycja Woś, Zuzia Baran, Krystian Spórna, Magdalena Obajtek) ma natomiast na celu promocję różnych form aktywnego spędzania czasu. Grupa pragnie pokazać i zainteresować szeroką rzeszę odbiorców ciekawymi wydarzeniami w okolicy Myślenic. Na pewno udało im się zainteresować swoją działanością lokalne media.

Pasja z jaką młodzież podchodziła do realizacji projektów wynika nie tylko z pogłębiania zainteresowań, zdobywania niezbędnego w przyszłej pracy doświadczenia, ale również z przekonania, że robi się coś dobrego dla lokalnej społeczności. Beneficjentami są wszyscy.

Uczniowie tworzący projekt nabywają niezwykłych praktycznych umiejętności – mówi koordynator działań uczniowskich, mgr Krzysztof Heród, nauczyciel przedsiębiorczości w Małopolskiej Szkole Gościnności. Chętni do uczestnictwa w Olimpiadzie w pełni odpowiadają za swoje działania – począwszy od zapozanania się z platformą Zwolnionych z Teorii, poprzez opracowanie kluczowych działań w ramch projektu, nawiązanie współpracy z firmami, przedsiębiorcami, specjalistami, redagowanie pism urzędowych, fakturowanie, kampanie promujące swoje działania i wewnętrzny podział zadań, by praca przyniosła zamierzone efekty – dodaje nauczyciel.

Nie dość, że działania przynoszą niekwestionowane korzyści w postaci pozyskania kluczowych na rynku pracy umiejętności, to jeszcze uczestnicy olimpiady Zwolnieni z Teorii otrzymać mogą certyfikaty respektowane przez wszystkich liczących się pracodawców. Nie każdy będąc uczniem szkoły ponadgimnazjalnej moze pochwalić się certyfikatami z zakresu zarządządzania i marketingu takimi jak - Project Management Principles, Project Management Fundamentals, Project Management Advanced Training, Marketing Management Principles/ Fundamentals czy Digital Skills. Mogą natomiast ci, którzy nie boją się współpracy.

Wsparcie dla szeroko rozumianej inicjatywy i przedsiębiorczości naszych uczniów jest dla nas priorytetem – komentuje sukces uczniów, Jerzy Niedenthal, dyrektor Małopolskiej Szkoły Gościnności. Zdajemy sobie sprawę, że wiedza teoretyczna jest w dzisiejszych czasach niewystarczająca, by przebić się na konkurencyjnym rynku pracy. Sukces mnie cieszy, ale nie jestem zaskoczony – dzięki finansowaniu projektów przez Dyrekcję, Radę Rodziców i Stowarzyszenie Pomocy Szkole, a także udostępnianie zaplecza i miejsca w napiętym haromonogramie wydarzeń szkolnych, dajemy solidne fundamenty, by kreatywność i aktywność mogła zakiełkować i wydać piękny owoc. I tak się stało tym razem - podsumowuje Jerzy Niedenthal.

Projekty #No_Ello oraz Czas na interkację otrzymały wyróżniena Srebrnych Wilków, czyli projektów społecznych najlepszych w Małopolsce!

Galeria zdjęć

Autor: Redakcja/ Małopolska Szkoła Gościnności