Konferencja miała na celu zainspirowanie nauczycieli do innowacyjnych działań oraz promowanie nowatorskich rozwiązań w edukacji. Konferencję otworzył dr Łukasz Cieślik, dyrektor Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Podczas wykładu „Odwaga innowatora w trudnych czasach” Małgorzata Wojnarowska-Grzebień – konsultant ds. edukacji historycznej i obywatelskiej zaprezentowała istotę działań innowacyjnych, aspekty prawne i procedury, kluczową rolę dyrektora oraz źródła inspiracji dla nauczycieli szukających niekonwencjonalnych rozwiązań.
O innowacyjnym projekcie interdyscyplinarnym, łączącym edukację polonistyczną i muzyczną, opowiedziała Agnieszka Gietner – doradca metodyczny ds. muzyki oraz Barbara Sykulska i Agata Wójcik – doradczynie ds. języka polskiego. Prelegentki zaprezentowały pomysły na lekcje będące „podróżą po wielu lądach”, poprzez łączenie treści, uświadomienie uczniom zależności między przedmiotami, systematyzowanie wiedzy, wykorzystywanie umiejętności i uruchamianie kreatywności.
Podczas wystąpienia „Biologiczna i chemiczna innowacja” dr Kinga Wierzbicka – doradca metodyczny ds. biologii i dr Karol Dudek-Różycki – doradca metodyczny ds. chemii wprowadzili powiew świeżości, przedstawiając propozycje innowacji z zakresu biologii i chemii.
Agnieszka Kurnik – doradca metodyczny ds. technologii informacyjno-komunikacyjnej poprowadziła warsztat „Inter@ktywny uczeń”, podczas którego uczestnicy poznali bezpłatne strony i narzędzia przydatne do konstruowania lekcji z wykorzystaniem umiejętności cyfrowych uczniów.
„Zaprezentuj się! Propozycja innowacji metodycznej kształtującej umiejętności prezentacyjne i autoprezentacyjne u nastolatków” to temat wystąpienia dr Joanny Rzońcy – doradcy metodycznego ds. plastyki i technologii informacyjno-komunikacyjnych, która opowiedziała o czterech formach prezentacyjnych: Pecha Kucha, Speech, Story Up oraz Elevator Pitch na przykładzie całorocznych projektów edukacyjnych.
W wystąpieniu „Uczeń to nie skrzynka pocztowa na wiedzę dydaktyczną ..., czyli o lekcjach WDŻ inaczej” Antonina Świeży i Joanna Wołoszyn – doradcy metodyczni ds. Wychowania do życia w rodzinie (WDŻ) przedstawiły propozycje, jak sprawić, by lekcje WDŻ były inne niż wszystkie, by chciało się w nich uczestniczyć niezależnie od wieku, by były lekarstwem na przytłaczającą, schorowaną rzeczywistość, a jednocześnie inspirowały, motywowały, bawiły i skłaniały do refleksji. Wśród propozycji zaprezentowane zostały gry interakcyjne Vopla oraz szerokie możliwości wykorzystania filmów fabularnych, krótkometrażowych i animowanych.
Wychowanie fizyczne to przedmiot, który daje ogromne możliwości zastosowania innowacji. Doradcy metodyczni: Daniel Domagała, Tomasz Dudek i Agata Wdowik zainspirowali i zachęcili nauczycieli do tworzenia innowacji, dzieląc się własnym doświadczeniem i dobrymi praktykami. W trakcie wykładu „Wychowanie fizyczne – innowacje w praktyce” przedstawiono propozycje innowacji, które można realizować zarówno w czasie nauczania zdalnego jak i nauki stacjonarnej.
Patronat nad wydarzeniem objęli Witold Kozłowski, Marszałek Województwa Małopolskiego oraz Barbara Nowak, Małopolski Kurator Oświaty.