Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Dni Małopolski w Brukseli

Edukacja
14 września 2010
Od 5 do 16 września trwają Dni Małopolski w Brukseli (Małopolska days in Brussels) – niezwykłe święto naszego regionu, współorganizowane przez Małopolski Instytut Kultury. Jedną z dodatkowych atrakcji tegorocznych Dni Małopolski w stolicy zjednoczonej Europy jest gra planszowa „Chłopska Szkoła Biznesu” inspirowana dziejami XVIII-wiecznych chłopów-przedsiębiorców z Małopolski.

Tegoroczne obchody Dni to kolejna, czwarta już edycja wydarzenia, mającego na celu promocję Małopolski w Europie. Motywami przewodnimi są nowoczesny dizajn miejski, inspirowany elementami ludowymi oraz postać kompozytora Fryderyka Chopina, prezentowana w związku z obchodami 200. rocznicy jego urodzin.

Goście brukselskich wydarzeń poszerzą swoją wiedzę o Małopolsce za sprawą m.in. takich atrakcji, jak:
„Rzecz Małopolska – Park Doświadczeń Kulturowych” – plenerowa wystawa interaktywnych megazabawek zrealizowanych w ramach Festiwalu Etnodizajnu przez Muzeum Etnograficzne w Krakowie,
„Uchofony” – multimedialne wielkoformatowe rzeźby w kształcie ludzkich uszu, emitujące dźwięki Małopolski,
„Cyfrowa Przyszłość Europejskich Kin. Wzmacnianie konkurencyjności regionów” – konferencja skierowana do regionów współpracujących z Małopolską,
„U źródeł muzyki Fryderyka Chopina” – koncert w wykonaniu Zespołu Polskiego Marii Pomianowskiej, z wykorzystaniem autentycznych tradycyjnych instrumentów ludowych.

Wydanie edukacyjnej gry „Chłopska Szkoła Biznesu”

Nakładem wydawnictwa Małopolskiego Instytutu Kultury ukazała się innowacyjna gra edukacyjna, inspirowana historią XVIII-wiecznych chłopów-przedsiębiorców z Małopolski – „Chłopska Szkoła Biznesu”. „Chłopska Szkoła Biznesu” to gra planszowa, która pomaga uczniom zrozumieć współczesne mechanizmy gospodarcze, rozwija kreatywność i kształtuje kompetencje społeczne. Gra może stanowić atrakcyjne narzędzie pracy dla pedagogów, a tym samym alternatywę dla tradycyjnych metod nauczania przedsiębiorczości. W Izbie Regionalnej Ziemi Andrychowskiej w Andrychowie uczniowie i nauczyciele będą mogli wziąć udział w rozgrywkach, w zamian otrzymując bezpłatny egzemplarz gry.

Pomysł na „Chłopską Szkołę Biznesu” pojawił się podczas realizacji projektu „Muzeobranie” – inicjatywy kulturalnej zapoczątkowanej przez MIK i trwającej w latach 2004-2009, poświęconej innowacyjnej komunikacji pomiędzy muzeum a zwiedzającym.

Gra powstała dzięki dofinansowaniu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Muzeum Historii Polski „Patriotyzm Jutra”.

Tagi: WYDARZENIA