Celem konferencji była prezentacja wyników przeprowadzonej diagnozy uzdolnień uczniów oraz przekazanie informacji o planowanych lokalizacjach Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych (POWUZ), a także omówienie stanu przygotowania kadry do pracy w tych ośrodkach. Na spotkaniach, w których uczestniczyli przedstawiciele władz samorządowych, zajmujący się edukacją w gminach i powiatach województwa małopolskiego, zapadły ustalenia dotyczące zasad współpracy przy tworzeniu POWUZ w powiatach i gminach. Do 5 lipca organy prowadzące, zainteresowane utworzeniem na swoim terenie ośrodków dla uczniów wyłonionych drogą diagnozy, mogą składać do Biura Merytorycznego projektu w Nowym Sączu propozycje lokalizacji POWUZ i zasięgu jego oddziaływania. Do włączenia się w tworzenie sieci POWUZ zapraszamy także te organy prowadzące, których przedstawiciele nie wzięli udziału w konferencjach.
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do zapoznania się z materiałami z konferencji oraz zestawieniami statystycznymi zamieszczonymi na stronie projektu www.diament.edu.pl
Od 1 marca 2009 roku do 31 grudnia 2013 roku Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w partnerstwie z Wyższą Szkołą Biznesu - National-Louis University w Nowym Sączu oraz National-Louis University w Chicago realizują projekt DiAMEnT, którego celem jest stworzenie systemu pracy z uczniami zdolnymi w województwie małopolskim.
Projekt powstał z inicjatywy Zarządu Województwa Małopolskiego jako ponadnarodowy projekt innowacyjny w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Celem projektu jest wypracowanie i wdrożenie systemowych rozwiązań programowych i organizacyjnych służących wspieraniu rozwoju uzdolnień uczniów w zakresie kompetencji kluczowych w obszarach: twórczego myślenia (klasy 1-3 szkoły podstawowej) oraz technologii informacyjno - komunikacyjnej, języka angielskiego, przedsiębiorczości i matematyki (klasy 4-6 szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna), co w perspektywie czasowej przyczyni się do podniesienia jakości procesu kształcenia oraz zwiększenia szans na sukces w dalszej karierze edukacyjnej i do poprawy zdolności uczniów do przyszłego zatrudnienia.