Inspiracją dla projektu była historia społeczno-gospodarcza Andrychowa w okresie poprzedzającym rewolucję przemysłową. W XVIII wieku chłopi z położonego w Małopolsce ośrodka andrychowskiego osiągnęli sukces handlowy na międzynarodową skalę: wytwarzali lniane płótna, które sprzedawali w całej Europie (docierali między innymi do Barcelony, Amsterdamu, Stambułu i Moskwy).
Gracze wcielają się w role XVIII-wiecznych przedsiębiorców. Jako uczestnicy wymiany handlowej na rynku lokalnym lub europejskim ponoszą koszty produkcji i negocjują warunki sprzedaży swoich wyrobów. Sukces gracza w dużej mierze zależy od umiejętności współpracy z innymi graczami. „Chłopska Szkoła Biznesu” to symulacja gry rynkowej – jak w świecie rzeczywistym, występuje w niej możliwość zarówno konkurowania, jak i współpracy między graczami. Gra może być wykorzystana jako narzędzie edukacyjne przez nauczyciela, pracownika muzeum lub osobę pracującą z grupą. W rozgrywce może brać udział jednocześnie od kilkunastu do 30 graczy.
Prototypowa wersja gry już powstała. Rozgrywki obyły się w ubiegłym roku podczas 9. Festiwalu Nauki i Sztuki w Toruniu i podczas finału „Muzeobrania” w Izbie Regionalnej Ziemi Andrychowskiej w Andrychowie.
Projekt gry opartej na faktach z historii Małopolski otrzymał dofinansowanie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w ramach programu Muzeum Historii Polski „Patriotyzm Jutra”. Dotacja w wysokości 25 tys. zł pozwoli na pokrycie części kosztów wydania gry.
Muzeum Historii Polski w ramach Programu Operacyjnego „Patriotyzm Jutra” wspiera finansowo inicjatywy edukacyjne i artystyczne, które promują postawy patriotyczne i obywatelskie oraz zachęcają do poznawania historii. W tegorocznym konkursie udział wzięło ponad 600 projektów, z których 76 otrzymało dofinansowanie. Wśród nich projekt Małopolskiego Instytutu Kultury.