Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Ochrona konsumentów w Małopolsce

Biznes i gospodarka
25 czerwca 2014
O tym, jak skutecznie chronić interesy konsumentów w kontekście nieprawidłowości w ofertach bankowych, a także, jak rozwiązać problemy związane z opłacaniem abonamentu telewizyjnego, dyskutowano podczas siódmego posiedzenia Rady Konsultacyjnej ds. Ochrony Konsumentów, której przewodniczył wicemarszałek Wojciech Kozak.

– „Jako jedyne województwo prowadzimy sformalizowane konsultacje dotyczące ochrony konkurencji i konsumentów. Dzięki regularnym spotkaniom z przedstawicielami zewnętrznych instytucji mamy możliwość prowadzić merytoryczne dyskusje, których głównym zamierzeniem jest zabezpieczenie praw każdego klienta. Wymiana doświadczeń, wiedzy i kompetencji jest podstawą istnienia tej rady.” – powiedział wicemarszałek Wojciech Kozak.

Kolejny raz podczas spotkania pojawiła się kwestia abonamentu telewizyjnego w kontekście problemu związanego z dokonywaniem opłat przez użytkowników, a także braku jednoznacznych przepisów. Przypomnijmy, że w tym zakresie Rada przygotowała m.in. dwa apele do Rzecznika Praw Obywatelskich, jak również do KRRiT. Podczas spotkania rozmawiano również o naruszeniach ze strony Banków, w oparciu o problem wysokich kosztów likwidacyjnych dla klientów, którzy chcą wcześniej odstąpić od umowy.

W skład rady wchodzą m.in. przedstawiciele Samorządu Województwa, miejscy i powiatowi rzecznicy konsumentów, a także reprezentanci administracji rządowej w Województwie.

(psmo)

Galeria zdjęć