W całym województwie podejmujemy szereg działań, które wpływają na poprawę życia mieszkańców. Realizujemy największy w historii Małopolski plan budowy dróg i obwodnic, budujemy sieć dróg rowerowych, walczymy o czyste powietrze. Skupiamy się, aby jak najlepiej wykorzystać ogromną pulę środków unijnych z regionalnego programu operacyjnego. Duża część tych środków trafiła właśnie do Skawiny. Dzięki nim obserwujemy prężny rozwój gminy, a przedsiębiorcy coraz chętniej właśnie tu chcą rozwijać swój biznes
– mówił podczas spotkania wicemarszałek Jacek Krupa.
Podczas spotkania marszałek podkreślił, że ogromnym zeszłorocznym sukcesem gminy było otwarcie linii SKA2 na trasie Sędziszów – Kraków Główny – Skawina. Połączenie to cieszy się dużą popularnością wśród mieszkańców. W przeciągu 22 minut, w komfortowych warunkach są w stanie dotrzeć ze Skawiny do Krakowa. Ale to nie jedyne przeprowadzone w ostatnim czasie przedsięwzięcie. – Dzięki dotacjom unijnym pod koniec 2016 roku oddaliśmy do użytku 84-kilometrowy odcinek Wiślanej Trasy Rowerowej na trasie Brzeszcze – Skawina, a we wrześniu 2017 – kładkę w Skawince. Teraz, dzięki kolejnej inwestycji uda się połączyć kładkę ze szlakiem rowerowym Skarby Blisko Krakowa – dodał marszałek.
Marszałek zaznaczył, że najbliższe lata w gminie upłyną pod znakiem prawdziwej transportowej rewolucji. Na wrzesień 2019 zaplanowano finalizację budowy Skawińskiego Centrum Komunikacyjnego z nowymi parkingami, chodnikami, pętlami autobusowymi oraz wiatami rowerowymi. W ramach inwestycji zostanie rozbudowana ulica Kolejowa, która pozwoli na rozwinięcie zintegrowanego transportu w gminie. Niemniej ważnym projektem dla Skawiny, o którym wspomniał marszałek jest remont i przebudowa budynku Dworca PKP.
Z kolei już na początku 2020 roku kierowcy będą mogli przejechać całą obwodnicą Skawiny. Wcześniej, do października 2018, zostanie ukończony odcinek od ulicy Energetyków do drogi krajowej nr 44, a następnie do użytku zostanie oddany ostatni fragment obwodnicy, czyli odcinek od drogi krajowej nr 44 do drogi wojewódzkiej 953. Koszt budowy tych dwóch odcinków to około 70 mln zł, z czego 85 proc. będą stanowić środki unijne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
Marszałek podkreślił, że nasz region jest niezwykle atrakcyjnym miejscem dla inwestorów. Budowa i rozwój kolejnych stref aktywności gospodarczej, bony na innowacje, liczne projekty badawczo-rozwojowe – to wszystko sprawia, że przedsiębiorcy właśnie tu chętnie budują swoje firmy, dzięki czemu Małopolska przedsiębiorczość rośnie w siłę.