Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Małopolskie przedsiębiorstwa na targach HORECA®/GASTROFOOD® w Krakowie

Biznes i gospodarka
14 listopada 2018
na pierwszym planie wazon z kwiatami i butelki z wodą mineralną z Małopolski, a w tle na białej ścianie logo Małopolska Innowacyjna
fot. Jacek Młynarz
Trzecia odsłona tegorocznej edycji inicjatywy „Małopolska na targach innowacji” odbyła się to na targach HORECA®/GASTROFOOD®. Podczas wydarzenia swoją ofertę prezentowały firmy działające w obszarze inteligentnej specjalizacji „przemysły kreatywne i czasu wolnego”. Targi odbyły się w dniach 7-9 listopada 2018 w EXPO Kraków.

Małopolskę odwiedza rocznie ponad 14 mln turystów. Zaspokajaniem ich potrzeb w zakresie usług hotelarskich i gastronomicznych, a także w zakresie spędzania czasu wolnego zajmuje się wiele firm, w tym blisko 1500 obiektów noclegowych i ponad 2 tys. dużych lokali gastronomicznych (zatrudniających więcej niż 9 osób). To pokaźny rynek dla małopolskich firm oferujących rozwiązania branżowe i tym razem to właśnie do nich adresowana była inicjatywa targowa Województwa. Targi HORECA®/GASTROFOOD®, jako impreza międzynarodowa, umożliwiły wybranym do projektu przedsiębiorcom zaprezentowanie się nie tylko przed partnerami z regionu, ale także gośćmi i wystawcami z terenu całej Polski oraz spoza jej granic. W ocenie samych wystawców, targi były idealną okazją do spotkania firm działających w tym samym segmencie rynku i nawiązania kontaktów pomagających w rozwoju.

– Jest duże zainteresowanie naszą ofertą ze strony kontrahentów i potencjalnych konsumentów i jest to dla nas bodziec do dalszego rozwoju – ocenia Bożydar Wiktor z Browaru BK. – Jesteśmy firmą, która prawdopodobnie pierwsza na rynku wprowadza piwo bezalkoholowe tradycyjnie warzone wyposażone w dodatkowe funkcje, czyli piwo bezalkoholowe energetyczne, izotoniczne i rewitalizujące, przydatne szczególnie po nadużyciu alkoholu. Choć nasza obecność na rynku to dopiero kilka miesięcy, jednak możemy się pochwalić, że nasze produkty można znaleźć na półkach kilku ogólnopolskich sieci handlowych. Targi to doskonała okazja do poszerzenia kręgu odbiorców.

Stoisko pod wspólnym szyldem Małopolski znajdujące się w hali „Wisła” przyciągało uwagę powierzchnią wystawową i charakterystycznym wystrojem. Swoją ofertę zaprezentowało na nim 15 wybranych w otwartym naborze małopolskich przedsiębiorstw, które zaprezentowały szeroki wachlarz ofert: automaty do mieszania drinków, innowacyjne piwa bezalkoholowe, automatyczne recepcje, profesjonalne wyciskarki soków, szafy do dojrzewania mięs, meble, systemy ekspozycyjne win, dodatki dla gastronomii, urządzenia kuchenne, a nawet oprogramowanie do obsługi restauracji i hoteli. Swoją ofertę zaprezentowały firmy: ATMAT sp. z o.o., Browar BK sp. z o.o., BT Electronics sp. z o.o., Citrocasa – FPHU RODRO, CHRIS Krzysztof Sawicki, MJW Concept, DlaWina.pl, Greatgastro sp. z o.o., HM Design – Manufaktura Mebli, MERCO Systemy Komputerowe s.c., Mount Caramel, POS Poland sp. z o.o., Shopcenter s.c., SolArM s.c., P.P.H. Victor.

– Po tych targach spodziewamy się zwiększenia liczby klientów, zwiększenia znajomości marki wśród firm gastronomicznych oraz poszerzenia bazy kontaktów producentów i dystrybutorów, z którymi będziemy mogli w przyszłości nawiązać współpracę – opowiada Rusłan Boryskiewicz z firmy POS Poland sp. z o.o., produkującej oprogramowanie Poster POS na platformy mobilne (tablety) do zarządzania lokalem gastronomicznym. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z organizacji i obsługi stoiska, mam nadzieję, że będziemy jeszcze współpracować z Urzędem Marszałkowskim w przyszłości.

Wystawcy wysoko ocenili inicjatywę Małopolski. To w wielu wypadkach dzięki niej możliwe było udźwignięcie kosztów uczestnictwa w targach. Firmy doceniły również formułę prezentacji ofert na wspólnym stoisku oraz możliwość prowadzenia z kontrahentami rozmów matchmakingowych w wydzielonej przestrzeni.

– Wsparcie województwa bardzo nam się podobało. Po raz pierwszy spotkaliśmy się z tą ofertą, choć wcześniej wystawialiśmy się już na targach indywidualnie, jednak pomoc organizacyjna województwa zdecydowanie ułatwia kontakt z potencjalnymi klientami – ocenia Leszek Pieńkowski, przedstawiciel firmy MERCO Systemy Komputerowe s.c., oferującej nowoczesne oprogramowanie dla gastronomii. – Zainteresowanie produktem przerosło nasze oczekiwania, umówiliśmy mnóstwo spotkań. Jesteśmy bardzo zadowoleni z takiej sposobu udziału w targach.

Obecność małopolskich firm na targach HORECA®/GASTROFOOD®/ENOEXPO® 2018 była możliwa dzięki inicjatywie samorządu województwa „Małopolska na targach innowacji”. W jej ramach Województwo Małopolskie wspiera udział wystawców w wybranych wydarzeniach targowych pokrywając nawet do 90% kosztów.

Działanie „Małopolska na targach innowacji” realizowane jest w ramach projektu pn. Małopolski Festiwal Innowacji współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Poddziałanie 3.3.1. RPO WM 2014–2020. Realizatorem projektu jest Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.

Więcej informacji o projekcie można znaleźć na: www.targiinnowacji.malopolska.pl

Galeria zdjęć

Autor: horeca