W debacie wzięli udział: Iwona Gibas - członek Zarządu Województwa Małopolskiego, Małgorzata Jarosińska-Jedynak - członek Zarządu Województwa Podkarpackiego, Piotr Ryba - burmistrz Krynicy-Zdrój, Filemon Shaded - dyrektor ds. Partnerstw Strategicznych firmy Legimi, Aleksandra Skorek - koordynatorka Krakowskiej Huty Szkła i Jerzy Piotrowski – prezes Uzdrowiska Krynica-Żegiestów. Dyskusję moderował dziennikarz Radia Kraków Sławomir Wrona.
O tym, jaką rolę w procesie budowania lokalnych marek pełni samorząd mówiła m.in. Iwona Gibas z zarządu województwa małopolskiego.
W mądrości, fantazji i harmonii – tak budujemy markę Małopolski. Stworzyliśmy taką strategię, która łączy wszystkie elementy: bogactwo gospodarcze, kulturalne, kulturowe, nasze dziedzictwo materialne i niematerialne, ale również potencjał ludzki naszego regionu. To wszystko przekłada się na rozwój turystyczny i gospodarczy Małopolski
- mówiła Iwona Gibas z zarządu województwa.
- Dzięki lokalnemu produktowi zarabia nie tylko przedsiębiorca, ale cały region. Budowanie lokalnej marki na lokalnych produktach czy turystyce czyni nasze województwo bardziej zasobnym – dodała Małgorzata Jarosińska-Jedynak z zarządu województwa podkarpackiego.
Tworząc markę Małopolski stworzyliśmy świetne narzędzie, jakim jest projekt Made in Małopolska. Pochodzenie ma znaczenie! Umożliwia on samorządowi transparentną współpracę z przedsiębiorcami i promowanie naszych lokalnych marek
- dodała Iwona Gibas.
Made in Małopolska to projekt, który świadczy o sile regionu. Stawia na sprawdzony, godny rekomendacji biznes, wskazuje produkty oraz miejsca, instytucje i inicjatywy, które zasługują na szczególną uwagę oraz potwierdza ich najwyższą jakość.
Made in Małopolska opiera swój potencjał na tożsamości i tradycji, zasobach naturalnych oraz kreatywności i doświadczeniu mieszkańców. Podkreśla, że pochodzenie ma znaczenie. Tworzy w świadomości samych Małopolan i pozostałych odbiorców pozytywne skojarzenia poszczególnych regionalnych marek z miejscem ich powstawania. Buduje system wsparcia i promocji produktów, a jednocześnie dzięki ich wartości wzmacnia wizerunek Małopolski.
Dyskusja panelowa "Jak budować lokalną markę dzięki lokalnym przedsiębiorcom?" odbyła się w ramach pierwszego dnia Krynica Forum 2024. To trzydniowe przedsięwzięcie jest jednym z najważniejszych wydarzeń polityczno-gospodarczych w regionie CEE.
Tegorocznej edycji Forum przyświeca hasło „Empowering the Region”. W jej programie znalazło się ponad 40 paneli tematycznych, które zgromadzą blisko 150 prelegentów. Poszczególne panele zostały zgrupowane w cztery ścieżki tematyczne: „bezpieczeństwo i odporność”, „rozwój i biznes”, „geopolityka i geoekonomia”, „samorząd i społeczeństwo”.
Partnerem Głównym Krynica Forum 2024 jest Województwo Małopolskie.