Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Business in Małopolska – Partnership Network

Biznes i gospodarka
08 października 2013
Od lipca ruszył kolejny projekt realizowany przez Centrum Business in Małopolska. Tym razem chcemy zdecydowanie wzmocnić  markę i pozycję Małopolski na Wschodzie. To już szósty projekt, który będzie realizowany w ramach inicjatywy CeBiM.

Projekt pn. „Business in Małopolska – Partership Network”, realizowany przez Małopolską Agencję Rozwoju Regionalnego i Województwo Małopolskie otrzymał dofinansowanie z Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego – działanie 8.2 „Budowanie pozycji Małopolski w europejskich sieciach współpracy”, a realizacja potrwa do połowy 2015 roku.

Podstawowym założeniem projektu jest otwarcie przedstawicielstw Małopolski na Ukrainie, w  Obwodzie Lwowskim, we współpracy z Lwowską Izbą Przemysłowo – Handlową, w rosyjskim Obwodzie Kaliningradzkim, we współpracy z Fundacją Wiedzy i Technologii dla małych i średnich przedsiębiorstw „Victoria” oraz przy łotewskiej Bałtyckiej Akademii Międzynarodowej. Dzięki powstałej sieci współpracy i wzmocnieniu promocji gospodarczej potencjału Małopolski na Wschodzie możliwe będzie nasilenie współpracy gospodarczej pomiędzy regionami partnerskimi.

Dla zapewnienia wysokiego poziomu informacji, bezpośredniego dostępu do kontaktów (B2B) i długotrwałego utrzymywania międzynarodowych powiązań handlowych sprawdzonym i skutecznym sposobem jest tworzenie regionalnych przedstawicielstw - „satelit ekonomicznych regionu” w krajach docelowych. Takie metody stosują najsilniejsze europejskie regiony – Toskania, Bawaria, Rodan-Alpy  czy Katalonia. Małopolska ma szansę stać się pierwszym polskim regionem posiadającym zagraniczną sieć instytucji działających m.in. na rzecz wsparcia małopolskiego eksportu i internacjonalizacji przedsiębiorstw.

Logotypy