Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Zintegrowany Biuletyn Informacji Publicznej

30 listopada 2006
Na VI Forum administratorów, koordynatorów i redaktorów Biuletynów Informacji Publicznej, które odbyło się w Warszawie 29 listopada 2006, poświęconemu problemom funkcjonalnym i technicznym przedstawiono doświadczenia Województwa Małopolskiego w realizacji BIPów.

Z doświadczeń praktycznych: zintegrowany Biuletyn Informacji Publicznej Pobierz plik Adobe Acrobat

Wprowadzenie Biuletynów Informacji Publicznej stanowiło wyzwanie dla redaktorów i administratorów serwisów samorządowych. W Małopolsce samorządy wspólnie podjęły to wyzwanie.

Mając na uwadze efektywne zarządzanie informacją oraz możliwość wykorzystania bezpłatnie profesjonalnego narzędzia Content Management System opracowano wspólnie system o modułowej strukturze wykorzystując rozwiązania dla lepszego prezentowania danych, w tym publikowania dokumentów prawa lokalnego czy informacji o sposobach załatwiania spraw poprzez karty informacyjne, czy też publikacji ogłoszeń o zamówieniach publicznych. Wprowadzenie tych rozwiązań nie było łatwe - wymusiło określone zasady sortowań danych wg właściwych kryteriów. W wypadku samorządów ważne było użycie znaczników dla lat, kadencji czy numerów.