Materiał ukazał się w nawiązaniu do informacji z Chin, która dotyczyła wejścia w życie nowego prawa nakazującego dzieciom konieczność opieki nad rodzicami oraz dziadkami.
Celem skierowanej do młodych ludzi akcji społecznej Wiekowe zajawkowe! było zakwestionowanie stereotypów dotyczących starości, wywołanie impulsu do budowania relacji międzypokoleniowych oraz uwrażliwienie społeczeństwa na potrzeby nestorów. Narzędziem, które pomogło pokazać seniorów w bliższym młodemu pokoleniu świetle, okazał się wszechobecny w dzisiejszych czasach styl vintage. Duże poruszenie wywołała także przeprowadzona w krakowskich akademikach akcja ambientowa. Pod drzwiami swoich pokoi młodzi ludzie znaleźli konfitury i krótki list: „Nie wpadasz, więc pofatygowałam się sama. Nie zastałam. Pewno masz dużo zajęć… Czekam na rewizytę – mam więcej do zaoferowania niż dżemik! (Twoja?) Babcia”. Kampania została odebrana z dużym entuzjazmem nie tylko przez ludzi młodych, odbiła się także szerokim echem w mediach, o czym w wywiadzie dla Panoramy wspomniała Wioletta Wilimska, Dyrektor Regionalengo Ośrodka Polityki Społeczne w Krakowie. Nowoczesną formę przekazu oraz wzbudzanie pozytywnych uczuć u odbiorców doceniło także Jury, składające się ze specjalistów w dziedzinie marketingu, reklamy i Public Relations, uznając kampanię Wiekowe zajawkowe! Najlepszą Regionalną Kampanią Społeczną 2012 roku.
Biorąc pod uwagę stosunek młodych Polaków do swoich Babci i Dziadków liczymy na to, że w naszym kraju nigdy nie będzie potrzeby tworzenia ustawy na wzór chińskiej.
Zapraszamy do obejrzenia spotu promocyjnego oraz niedzielnego wydania Panoramy.
Link do spotu
Link do wydania Panoramy