Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

„Wiekowe zajawkowe” - młodzież i seniorzy bez stereotypów

06 lutego 2013
„Wiekowe zajawkowe” to hasło kampanii społecznej zrealizowanej przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie w celu poprawy relacji pomiędzy starszym i młodszym pokoleniem. Kampania, mimo, że formalnie zakończyła się w grudniu minionego roku, wciąż jest obecna w środkach masowego przekazu. W styczniu treści popularyzowane przez kampanię „współgrały” z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy w ramach 21 finału tej akcji - http://www.wosp.org.pl/fundacja/aktualnosci/wiekowe_zajawkowe. Natomiast 4 lutego przekaz kampanii gościł na antenie TVN 24 w ramach reportażu emitowanego w cyklu Polska i Świat - http://www.tvn24.pl/polska-i-swiat,33,m/starzec-sie-pieknie,304398.html


Z uwagi na kluczowe założenie kampanii jakim było zakwestionowanie obowiązujących  stereotypów na temat starości oraz zachęcenie młodych ludzi do kontaktowania się ze swoimi dziadkami i utrzymywaniem z nimi stałych relacji, formy przekazu były zróżnicowane i obejmowały m.in. internet, prasę, outdoor oraz ciekawe wydarzenia zrealizowane w przestrzeni publicznej.

Popularny portal społecznościowy facebook był miejscem na którym umieszczono fanpage kampanii, http://www.facebook.com/WiekoweZajawkowe umożliwiający odbiorcom dyskusję wokół tematu relacji międzypokoleniowych. Zrealizowano także event, angażujący studentów krakowskich uczelni, w ramach którego do domów studenckich zostały rozesłane słoiki dżemu od fikcyjnej babci wraz z wiadomością: „Nie wpadasz, więc pofatygowałam się sama. Nie zastałam. Pewno masz dużo zajęć… Czekam na rewizytę - mam więcej do zaoferowania niż dżemik! (Twoja?) Babcia”. W ramach realizacji tego wydarzenia powstał również film:  http://www.youtube.com/watch?v=13R7hx-vpxs.  Dodatkowo na przystankach autobusowych pojawiły się plakaty przedstawiające przyjaznego starszego mężczyznę i uśmiechniętą dojrzałą kobietę zapraszających dorosłych wnuków do odwiedzin. Więcej szczegółów na temat kampanii dostępnych jest na stronie http://www.facebook.com/WiekoweZajawkowe. Zachęcamy do zapoznania się z materiałami dotyczącymi akcji oraz aktywnego promowania idei jaką ze sobą niesie.

Kampania społeczna zrealizowana została w ramach projektu systemowego Szkolenie i doskonalenia kadr pomocy społecznej i współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 

Tagi: WYDARZENIA