Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Tydzień z Internetem 2013

25 marca 2013
Za nami kolejna edycja ogólnoeuropejskiej akcji "Tydzień z Internetem". W tegorocznej kampanii udział wzięło 99 051 uczestników w tym 7 591 osób z Polski. Tematami "Tygodnia z Internetem" były „Słowa i muzyka” oraz „Smaki i zdrowie”. Spotkania organizowane w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego miały na celu przedstawienie możliwości jakie kryje w sobie Internet i cieszyły się ogromnym zainteresowaniem.

"Tydzień z Internetem 2013” był międzypokoleniowym spotkaniem w którym udział wzięli zarówno najmłodsi uczestnicy bawiący się w specjalnie przygotowanym dla nich kąciku zabaw, jak również seniorzy, którzy z pomocą wolontariuszy ambitnie realizowali program kampanii odkrywając tajniki i możliwości Internetu.

Podczas zajęć organizowane były liczne konkursy, w których świetnie radzili sobie również seniorzy jak również osoby mające małe doświadczenie w obsłudze komputera i Internetu.


Spotkania dla Małopolan zostały podzielone na dwa bloki tematyczne:

1. „Słowa i muzyka” - spotkanie polegało na wyszukaniu i wspólnym wysłuchaniu ulubionych piosenek w serwisach internetowych oraz radiowych stacji internetowych. Uczestnicy spotkania mogli podzielić się wspomnieniami lub anegdotami związanymi z danymi utworami. Druga część poświęcona była największym i najpopularniejszym komunikatorom internetowym, dzięki którym można bezpłatnie rozmawiać z osobami z całego świata.

2. „Smaki i zdrowie” - spotkanie miało na celu pokazanie stron Internetowych dotyczących tematów zdrowotnych. Ich poznanie pozwoliło uczestnikom na korzystanie z informacji i porad zdrowotnych umieszczanych w tych serwisach tematycznych. Uczestnicy spotkania mieli szansę na poznanie podstawowych zasad obsługi komputera w tym wyszukiwania placówek medycznych (adresu, nr telefonu, faksu, strony internetowej), lekarzy oraz opinii o nich. Druga część poświęcona była zagadnieniom kulinarnym, czyli wyszukiwaniu przepisów kucharskich, informacji dotyczących poszczególnych produktów, ich wartości odżywczych, diet oraz zdrowego odżywiania.

 

1. Litwa - 18 921

2. Rosja - 15 342

3. Rumunia - 12 237

4. Serbia - 8 492

5. Polska - 7 591

6. Estonia - 7 538

7. Łotwa - 5 782

8. Mołdawia - 4 304

9. Bułgaria - 3 549

10. Hiszpania - 3 422

Przygotowane przez pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego zajęcia cieszyły się ogromnym zainteresowaniem wśród uczestników, którzy zadeklarowali chęć uczestnictwa w kolejnej edycji kampanii.

Tagi: WYDARZENIA