Aurelio Cecilio z Komisji Europejskiej, który razem z wiceministrem Orłowskim wręczał statuetki, pogratulował zwycięzcom ich zaangażowania w realizację unijnych projektów
– Choć jesteście nazwani beneficjentami unijnej pomocy, to tak naprawdę najwięcej korzystają osoby, które uczestniczą w projektach przez Was realizowanych. Jestem pod wrażeniem Waszej pracy na rzecz lokalnych społeczności, dzieci czy osób niepełnosprawnych - mówił.
DiAMEnT to systemowy projekt innowacyjny Województwa Małopolskiego realizowany w okresie 1.03.2009 - 31.12.2013r. przez Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w partnerstwie z Wyższą Szkołą Biznesu - National-Louis University w Nowym Sączu oraz National-Louis University w Chicago. Celem projektu jest opracowanie, przetestowanie i zaprezentowanie w ostatecznej wersji nowatorskiego systemu pracy z uczniami zdolnymi, pozwalającego na wspieranie uzdolnień uczniów w zakresie j. angielskiego, matematyki, technologii informacyjno-komunikacyjnych i przedsiębiorczości oraz na doskonalenie kompetencji twórczego myślenia.
W ramach projektu są realizowane działania, jakie dotychczas w sposób kompleksowy nie były podejmowane ani w Małopolsce, ani w Polsce. Założenia programowe tych działań zostały wypracowane w pierwszej fazie projektu w postaci autorskich programów, materiałów metodycznych, testów itp. Do ich zastosowania w praktyce przygotowano prawie 4500 nauczycieli, dyrektorów, wizytatorów, pracowników samorządowych. Nowatorskie programy znalazły zastosowanie w pracy z uczniami w całej Małopolsce w latach szkolnych 2010/2011 i 2011/2012. Blisko 19 000 uczniów na etapie edukacji wczesnoszkolnej objętych było programem rozwijania twórczego myślenia w 494 szkołach podstawowych. Około 9000 uczniów szkół podstawowych, gimnazjów, liceów i techników, wyłonionych drogą diagnozy spośród ok. 27 000 zdiagnozowanych osób, uczestniczyło w zajęciach realizowanych w 161 Powiatowych Ośrodkach Wspierania Uczniów Zdolnych. Ponad 1600 osób wzięło udział w warsztatach letnich. 200 uczniów szkół ponadgimnazjalnych i gimnazjów zostało objętych opieką przez kadrę akademicką w ramach e-learningowych kół naukowych, niemal 200 wyjechało na Letnią Szkołę Młodych Talentów. Na podstawie wniosków z wdrożenia innowacyjnych programów zajęć w praktyce szkolnej powstanie ostateczna wersja systemu pracy z uczniami zdolnymi, która może być rozbudowywana o kolejne dziedziny uzdolnień.