Warsztaty mają na celu przygotowanie kampanii informacyjnych dla organizacji pożytku publicznego, które posłużą pozyskaniu środków finansowych w ramach mechanizmu 1%.
Pierwszy etap warsztatów został przeprowadzony przez dr Jarosława Flisa w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego 18 października 2006 r. Dyskutowano między innymi nad określeniem celów i odbiorców działań informacyjnych, nad odpowiednim sformułowaniem przekazu oraz nad jego formą tak aby mógł trafić do największej liczby odbiorców.
Do projektu zostało zaproszonych 17 organizacji pozarządowych, które z pomocą studentów UJ będą pracować nad przygotowaniem najkorzystniejszej dla siebie kampanii mającej pozyskać środki w ramach 1%.
Pod koniec roku odbędzie się całodzienne spotkanie organizacji i najbardziej wyróżniających się studentów w celu omówienie najciekawszych elementów poszczególnych kampanii. Dzięki temu organizacje wymienią się doświadczeniami i dopracują swoje pomysły zanim ostatecznie wcielą je w życie.