Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Podsumowanie kampanii Tydzień z Internetem 2016

08 kwietnia 2016
W tegorocznej kampanii "Tydzień z Internetem" wzięło udział ponad 500 instytucji oraz co najmniej 10 tysięcy uczestników zarejestrowanych w ogólnoeuropejskim liczniku internetowym, a Polska wśród krajów uczestniczących w kampanii awansowała na drugie miejsce! W spotkaniach w ramach kampanii na terenie Małopolski udział wzięło: 1479 uczestników (560 seniorów i dorosłych, 919 dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych).

Najczęściej realizowanym scenariuszem spotkań był scenariusz „Bezpieczny E-konsument” skierowany dla osób dorosłych oraz seniorów planujących rozpoczęcie korzystania z internetu do robienia zakupów. Pozostałe scenariusze to m.in: „Zakoduj selfie” (warsztaty dla dzieci i młodzieży z tworzenia programów w języku Scratch organizowane m.in. we współpracy z Programem Mistrzowie Kodowania), „Zawodowe selfie” (zajęcia dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych zachęcające do wyboru ścieżki kariery w branży ICT), „Czy wiesz, gdzie klikasz? (zajęcia, które pomogą zrozumieć, na czym polega świadome i bezpieczne korzystanie z Internetu).
W zajęciach w charakterze prowadzących brali udział m.in. przedstawiciele policji, powiatowych rzeczników praw konsumenta.

Od czego zacząć obsługę komputera? Jakie są zasady początkującego Internauty? Jak stworzyć bezpieczne hasło? Jak bezpiecznie kupować w Internecie? To wiedza jaką przyswoili sobie uczestnicy weekendowego spotkania (19 marca) w ramach dorocznej, ogólnopolskiej akcji „Tydzień z Internetem 2016”.

Zajęcia skierowane dla seniorów i zorganizowane zostały przez Urząd Marszałkowski we współpracy z Fundacja Orange. Każdy z uczestników mógł się przekonać, że ich obsługa nie wymaga dużej wiedzy a może przynieść wiele korzyści. Podczas zajęć seniorzy poznali podstawowe zasady obsługi komputera. Dowiedzieli się jak korzystać z wyszukiwarek internetowych, portali informacyjnych czy portali zakupowych.
Szczególną uwagę seniorów zgodnie z tematem i scenariuszem przewodnim tegorocznej kampanii tj. „Bezpieczny E-konsument” zwrócono na bezpieczne korzystanie z komputera (w tym tworzenie haseł) i Internetu a w szczególności korzystanie ze sklepu internetowego oraz płacenie za zakupy w sklepie internetowym (przelew tradycyjny, karta kredytowa, system płatności internetowych).
Podczas spotkania wylosowano również zwycięzców konkursu internetowego.
„Tydzień z internetem” w Urzędzie Marszałkowskim zorganizował Departament Rozwoju Gospodarczego. Już dziś zapraszamy na kolejna taką akcję, która odbędzie się w 2017 roku!

Zapraszamy również do zapoznania się z relacjami z poszczególnych spotkań na stronie:

http://tzi.malopolskie.pl/?page_id=311 

Galeria zdjęć

Tagi: WYDARZENIA