Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Konferencja pt. Jak stosować inicjatywę lokalną w samorządzie?

03 czerwca 2013
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego oraz Fundacja Biuro Inicjatyw Społecznych zapraszają do udziału w konferencji pt. Jak stosować inicjatywę lokalną w samorządzie? Doświadczenia z realizacji inicjatywy lokalnej w ramach projektu „Samorząd z inicjatywą”, która skierowana jest do przedstawicieli małopolskich samorządów: wójtów, burmistrzów i starostów oraz osób odpowiedzialnych za współpracę z organizacjami pozarządowymi i mieszkańcami.

Konferencja odbędzie się 13 czerwca 2013r. (czwartek) w godzinach 10.30–15.00 w Urzędzie Marszałkowskim przy ul. Basztowej 22 w Krakowie, w sali 201 (II piętro). Konferencja stanowi kontynuację Forów Pełnomocników NGO organizowanych przez Fundację Biuro Inicjatyw Społecznych w latach ubiegłych. 

Celem konferencji jest prezentacja mechanizmu i zasad funkcjonowania inicjatywy lokalnej – nowej formy realizacji zadań publicznych we współpracy z mieszkańcami wprowadzonej do Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w 2010 roku. Mimo, iż posiadanie uchwały o inicjatywie lokalnej jest obligatoryjne, a mechanizm ten stanowi szansę na aktywizowanie mieszkańców i budowanie współpracy na rzecz dobra wspólnego, do tej pory inicjatywa lokalna wdrażana jest przez nieliczne samorządy. Podczas konferencji zaprezentujemy doświadczenia i rekomendacje z testowania inicjatywy lokalnej w małopolskich samorządach w ramach projektu „Samorząd z inicjatywą” oraz dobre praktyki stosowania tej formy współpracy.

Poniżej program spotkania i formularz zgłoszeniowy. Prosimy o potwierdzenie udziału w konferencji do 10 czerwca 2013r. na adres lub faksem pod numer (12) 418 00 77. Dodatkowych informacji udziela pan Bartosz Rodacki: , tel. 791 775 932.

Program konferencji

Formularz zgłoszeniowy

Tagi: NGO