Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Kilkadziesiąt milionów na usuwanie skutków powodzi

20 maja 2010
45 mln zł z budżetu Województwa Małopolskiego zostanie przeznaczone na usuwanie skutków majowej powodzi – zadecydował Zarząd Województwa na posiedzeniu 20 maja.

Pieniądze te zostaną przeznaczone przede wszystkim na usuwanie szkód wyrządzonych przez powódź w mieniu, którym zarządza samorząd województwa (m.in. drogi, budynki i inne nieruchomości). Pieniądze pochodzą z niewykorzystanych środków w roku 2009.  Decyzję Zarządu musi zatwierdzić jeszcze Sejmik.

Dodatkowo Zarząd Województwa zdecydował 20 maja o bezzwłocznym przekazaniu 1 mln zł Małopolskiemu Zarządowi Melioracji i Urządzeń Wodnych w Krakowie na bieżące potrzeby związane z walką z powodzią.

Dzień wcześniej, 19 maja, Zarząd Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie podjął uchwałę o przeznaczeniu 10 mln zł na potrzeby związane z usuwaniem skutków majowej powodzi. Pieniądze mogą zostać przeznaczone na likwidację skutków powodzi w związku z ochroną środowiska i ekologią a więc m.in. na przepompownie, kanalizację, stacje uzdatniania wody czy infrastrukturę związaną z gospodarką odpadami. Projekt uchwały Zarządu WFOŚiGW ma zostać zatwierdzony przez Radę Nadzorczą WFOŚiGW 24 maja.

Marszałek Marek Nawara wystąpi także do ministra rolnictwa o przekazanie dla Małopolski dodatkowych 5 mln zł z centralnego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych na usuwanie szkód spowodowanych przez powódź na drogach rolniczych. Marszałek chciałby także, aby 1 mln 250 tys. zł z Funduszu Gruntów Rolnych, którego dysponentem jest samorząd województwa, zostało przeznaczone już teraz na ten sam cel. Dodatkowo w połowie lipca, kiedy będą znane wpływy do FGR, Zarząd Województwa rozpatrzy możliwość zwiększenia środków na usuwanie zniszczeń popowodziowych na drogach rolniczych.         

Tagi: WYDARZENIA