Na spotkaniu, z udziałem przedstawicieli Ministerstwa Nauki i Informatyzacji, uczestnicy dyskutowali na temat ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz o kształcie Wrót Polski. Wicemarszałek przedstawił kwestię realizacji w Małopolsce Programu Informatyzacji oraz ogłosił uruchomienie od dzisiaj (22.02.2005) nowego elementu we Wrotach Małopolski: możliwości składania pism do urzędów drogą elektroniczą z użyciem kwalifikowanego podpisu elektronicznego na półtora roku przed obowiązkiem ustawowym.
Goście mieli również okazję zapoznać się z rozszerzoną ofertą usług i narzędzi administracji samorządowej w naszym regionie. Na konferencji zaprezentowano 52 procedury elektroniczne w Cyfrowym Urzędzie oraz ich możliwość wdrożenia przez wszystkie zainteresowane podmioty administracji publicznej.
Podsumowano również III etap rozbudowy Wrót Małopolski zfinansowanych ze środków MNiI.
Prezentacje:
Małopolskie inicjatywy w e-administracji. Realizacja Programu Informatyzacji Województwa Małopolskiego
Andrzej Sasuła, Wicemarszałek Województwa Małopolskiego
Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
dr inż. Dariusz Bogucki p.o. Dyrektor Departamentu Społeczeństwa Informacyjnego w Ministerstwie Nauki i Informatyzacji
Wrota Polski - realizacja Koncepcja e-PUAP (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej)
dr inż. Dariusz Bogucki p.o. Dyrektor Departamentu Społeczeństwa Informacyjnego w Ministerstwie Nauki i Informatyzacji
Rozszerzenie oferty usług i narzędzi administracji samorządowej w Małopolsce – projekt do ZPORR
Sławomir Kopeć, Dyrektor Departamentu Społeczeństwa Informacyjnego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego
III edycja Wrót Małopolski
Paweł Wiśniewski, Departament Społeczeństwa Informacyjnego w Ministerstwie Nauki i Informatyzacji
Procedury on-line we Wrotach Małopolski
Adam Gumularz, Starosta Powiatu Myślenickiego
Wykorzystanie procedur dostępnych we Wrotach Małopolski. Podpis elektroniczny
Piotr Jaworski-Grzanka, Departament Społeczeństwa Informacyjnego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego
Cyfrowy Urząd ma uprościć załatwianie spraw w urzędach administracji publicznej w Małopolsce oraz umożliwić uzyskanie na ich temat informacji. Ułatwieniem jest zebranie w jednym miejscu, w module Cyfrowy Urząd, spraw, które należą do kompetencji Urzędów Gmin, Starostw Powiatowych, Urzędu Marszałkowskiego, a także Urzędu Wojewódzkiego i innych urzędów administracji publicznej realizujących w Województwie Małopolskim elektroniczne procedury.