Po powitaniu gości konferencji wicemarszałek Roman Ciepiela wyjaśniał że dzisiejsza konferencja adresowana jest przede wszystkim do małych i średnich firm, które mogą przy tej okazji uzyskać praktyczne podpowiedzi, jak wprowadzać w życie standardy idei CSR czyli społecznej odpowiedzialności biznesu, podkreślając wagę tego zagadnienia dla gospodarki. Wspomniał też. o roli administracji publicznej w promowaniu zasad społecznej odpowiedzialności wśród przedstawicieli biznesu oraz społeczeństwa.
Następnie Dyrektor Departamentu Komunikacji Rynkowej i PR Tauron Polska Energia Paweł Gniadek przedstawił wizję i sposób rozumienia społecznej odpowiedzialności na przykładzie Tauronu. Po jego wystąpieniu głos zabrała pani Anna Gruszka z Polskiego Komitetu Normalizacyjnego na temat międzynarodowych norm w zakresie społecznej odpowiedzialności ISO 26000. Po przerwie obiadowej uczestnicy konferencji mogli wziąć udział w warsztatach poświęconych praktycznym aspektom wdrażania CSR w przedsiębiorstwie.
Komisja Europejska definiuje CSR jako „odpowiedzialność przedsiębiorstw za ich wpływ na społeczeństwo”. Poszanowanie dla mającego zastosowanie prawodawstwa, a także dla układów zbiorowych pomiędzy partnerami społecznymi, jest warunkiem wstępnym wypełniania zobowiązań wynikających z tej odpowiedzialności. Aby w pełni wypełniać te zobowiązania, przedsiębiorstwa powinny dysponować mechanizmem integracji kwestii społecznych, środowiskowych, etycznych i tych związanych z prawami człowieka, jak i problemów konsumentów ze swoją działalnością oraz podstawową strategią, w ścisłej współpracy z zainteresowanymi stronami.