Tatry to wizytówka Małopolski i jedna z najbardziej popularnych atrakcji turystycznych. Musimy o nie dbać, by zachować ich unikatowe piękno dla przyszłych pokoleń. Dlatego doceniamy i wspieramy inicjatywę wielkiego sprzątania gór. Czyste Tatry idealnie wpisują się w ideę naszego projektu „Made in Małopolska” – motywują i edukują, budując coraz większą społeczność osób zaangażowanych w troskę o środowisko naturalne. Kibicujemy takim inicjatywom i z dumą mówimy, że pochodzą właśnie z naszego regionu
– mówi Jacek Krupa, Marszałek Małopolski, który dołączył do grona ambasadorów Czystych Tatr.
Pochodzenie ma znaczenie – to myśl przewodnia projektu „made in Małopolska”. Przedsięwzięcie daje szansę nie tylko na wsparcie województwa i promocję produktów czy usług, ale buduje przede wszystkim w świadomości Małopolan i turystów pozytywne skojarzenie poszczególnych marek z miejscem ich powstawania. Firmy wyróżnione znakiem, „made in Małopolska” mogą umieszczać go na etykietach czy opakowaniach produktów, stronach internetowych. Posługiwanie się znakiem jest wyraźnym sygnałem dla konsumentów i klientów, że ich produkty czy usługi są godne polecenia.
Znak przyznawany jest w kilku kategoriach, a Czyste Tatry to przykład inicjatywy „made in Małopolska”. W kategorii inicjatyw na wyróżnienie znakiem mogą liczyć takie, które sprzyjają upowszechnieniu postrzegania Małopolski, jako miejsca pełnego cennych, atrakcyjnych i wartościowych idei, wydarzeń, ludzi stawiających sobie za cel niesienie pomocy innym, działających filantropijnie, pełnych pasji. Województwa, które ma bogatą ofertę kulturalną, sportową i spory potencjał edukacyjny. Sygnowane znakiem wydarzenia mogą mieć charakter akcji kulturalnych, edukacyjnych, sportowych, naukowych czy organizowanych na rzecz innych, a odbywających w Małopolsce.