Socjologowie i psychologowie zwracają uwagę na fakt, że żyjemy w coraz większej społecznej izolacji. Co siódmy Polak czuje się nieustannie osamotniony. 61% z nas stanowią osoby o tzw. niskim kapitale społecznym, a 75% populacji w trudnych chwilach, nie może liczyć na pomoc przyjaciół, czy sąsiadów. W reakcji na złe wyniki badań społecznych Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie przygotował kampanię społeczną poświęconą tematyce relacji międzyludzkich. Cel jest prosty, zwrócenie uwagi Małopolan na osoby, szczególnie te żyjące w najbliższym otoczeniu. Akcja ma uświadomić, że choćby najmniejszy gest, jak krótka rozmowa, serdeczne przywitanie, czy zaoferowanie sąsiedzkiej przysługi zaowocują poprawą stosunków międzyludzkich i zacieśnieniem więzi.
Kampania prowadzona będzie wielokanałowo. Kilkadziesiąt citylightów promujących akcję pojawi się w przestrzeni małopolskich miast. Przekaz wzmocnią filmy promocyjne wyświetlane na ekranach LCD w komunikacji miejskiej, spoty radiowe emitowane w rozgłośni o największym zasięgu w Małopolsce oraz artykułu prasowe. Uzupełnieniem działań PR będzie stworzenie funpage na jednym z portali społecznościowych, a także kampania reklamowa prowadzona w Internecie. Start kampanii już wkrótce.
(psmo)