W ramach inwestycji postanie trzykilometrowa droga wojewódzka, wiadukt kolejowy o długości 30 metrów, a także trzy obiekty mostowe nad potokiem Rudzianka. W celu zadbania o środowisko zainstalowane zostaną między innymi ekrany akustyczne oraz przejścia dla zwierząt. Planuje się także wykonanie dróg serwisowych do obsługi przyległych terenów, chodników dla pieszych oraz urządzeń BRD (Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego).
To kolejna ważna inwestycja, realizująca plan budowy obwodnic wokół miast w Małopolsce. Wiemy jak istotne jest odciążenie centrów miejscowości od dużego ruchu drogowego, uciążliwego w takim samym stopniu dla kierowców jak i pieszych
- przyznał wicemarszałek Łukasz Smółka.
Wspaniała informacja dla mieszkańców i wszystkich przejeżdżających tranzytem. Udało się szybko znaleźć nowego wykonawcę i teraz mamy nadzieję na planowe zakończenie inwestycji
- dodał Edward Czesak z zarządu województwa.
Inwestycja związana z budową obwodnicy Zatora rozpoczęła się we wrześniu 2016 roku, od podpisania umowy z konsorcjum firm. Wykonawca w sierpniu 2019 roku, po zakończeniu procesu projektowania pozyskał decyzję ZRID, która umożliwiła rozpoczęcie prac w terenie. Prace prowadzone były do grudnia 2019 roku. Wykonano około 20% zaplanowanych robót. W marcu 2020 roku odstąpiono od realizacji umowy z winy wykonawcy. Niezwłocznie po tym fakcie Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie ogłosił nowy przetarg i wybrał nowego wykonawcę. W efekcie podpisano umowę na wykonanie obwodnicy Zatora w ciągu drogi wojewódzkiej numer 781 pomiędzy Województwem Małopolskim, a Przedsiębiorstwem Banimex.