Kampania „Południe. Małopolska” została przygotowana w 2010 r. przez Departament Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Marszałkowskiego. Kampania miała na celu promocję Województwa Małopolskiego jako miejsca o wyjątkowym dziedzictwie kulturowym i ogromnej liczbie atrakcji turystycznych. Została zrealizowana dzięki pierwszej nagrodzie w konkursie „Złote Formaty 2009”, zorganizowanym podczas III edycji Festiwalu Promocji Miast i Regionów.
Nagrody IDEA AWARDS są przyznawane w czterech głównych kategoriach: moda i uroda, motoryzacja, medycyna, usługi. Każda z nich składa się z trzech podkategorii: TV, prasa, outdoor. Początkowej selekcji, spośród kilkuset zgłoszonych prac, dokonali internauci, którzy przez cały rok oddawali swoje głosy na stronie internetowej konkursu. Prace, które otrzymały najwięcej głosów w danym kwartale zakwalifikowały się do finału, gdzie zostały poddane ocenie jury.
Od samego początku (1991 r.) konkursowi przyświeca idea podniesienia standardów reklam na polskim rynku poprzez nagrodzenie najlepszych z nich. Członkami jury konkursu IDEA AWARDS są uznane postacie ze świata reklamy, osoby publiczne oraz przedstawiciele firm odnoszących sukcesy na rynku polskim. Do tej pory przewodniczącymi jury byli między innymi: Wojciech Mann, Alicja Resich - Modlińska, Tomasz Raczek, Brian Dunion, Robert Kwiatkowski, Jacek Bromski.