Fundusze europejskie są bliżej niż myślimy. Choć często nie zdajemy sobie z tego sprawy spotykamy się z nimi w codziennym życiu. Dzięki nim powstają nowe drogi i chodniki, dzięki nim Małopolanie jeżdżą po mieście i regionie nowoczesnymi autobusami i pociągami, dzięki nim do przedszkoli każdego roku trafia więcej dzieci, osoby bezrobotne szybciej znajdują zatrudnienie, a stare piece możemy zastąpić ekologicznymi, nieemitującymi do powietrza toksycznych pyłów
– przekonuje wicemarszałek Stanisław Sorys wyliczając tylko niektóre z projektów, zrealizowanych przy wsparciu finansowym z UE.
Nowa kampania promocyjna funduszy europejskich ma unaocznić Małopolanom, że każdy z nas, często zupełnie nieświadomie korzysta ze środków unijnych. Pomagają młodym mamo wrócić na rynek pracy, wspierają przedsiębiorców, którzy chcą rozwinąć swój biznes, a tym prężnie działającym ułatwiają wejście na rynki międzynarodowe, wspierają rozwój nauki, turystyki i kultury. Dzięki nim mamy także szansę na bezpłatne badania profilaktyczne i darmowe szczepienia, a edukacja dzieci i młodzieży stoi na coraz wyższym poziomie.
W ramach kampanii w Krakowie do końca listopada będziemy mogli zobaczyć wielkoformatowe bilbordy pokazujące, że „fundusze europejskie są dobre”. Uświadamiać nam to będą także spoty emitowane w regionalnych kampaniach radiowych. Kampanię uzupełnią publikacje w prasie oraz plakaty eksponowane w instytucjach związanych z realizacją Regionalnego Programu Operacyjnego. Komunikacja promocyjna będzie także prowadzona za pośrednictwem mediów społecznościach, gdzie pojawią się cykle fotogalerii prezentujących efekty realizacji unijnych projektów. Kampania potrwa do końca listopada 2017 roku.