Pracownicy MARR zapoznali wszystkich zebranych ze swoimi działaniami z zakresu promocji produktów regionalnych. Przybliżyli m.in. ideę powołania Centrum Promocji Produktów Regionalnych w Zakopanem. Jak podkreślała prezes MARR Marzena Piszczek centrum ma pośredniczyć w rejestracji produktów regionalnych, wydawać materiały promujące produkt, organizować wystawy produktów i twórczości regionalnej, prowadzić stałe stoiska sprzedaży produktów regionalnych. Zadaniem centrum jest także otwarcie restauracji oferującej dania kuchni regionalnej, organizowanie wymiany produktów regionalnych między Polską a innymi krajami i regionami oraz organizowania okazjonalnych kiermaszy i innych form sprzedaży produktów regionalnych. Organizatorzy konferencji zwrócili także uwagę na realizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem Małopolskie Forum Winne i Polskim Instytutem Winorośli i Wina projekt "Winnice Małopolski". Jego celem jest odrodzenie tradycji winiarskich na terenie Małopolski. Celem szczegółowym zaś stworzenie unikalnego w skali Polski produktu regionalnego, który stanie się dodatkowym źródłem utrzymania pewnej liczby gospodarstw rolnych, powstanie nowych atrakcji turystycznych i promocja regionu. Adresatem projektu jest każdy, kto posiada odpowiednią dla profesjonalnej uprawy winorośli działkę o powierzchni co najmniej 10 arów.
Konferencja "Produkt regionalny jako narzędzie rozwoju regionu" miała na celu podniesienie świadomości producentów produktów lokalnych i regionalnych w zakresie możliwości rejestracji produktów zarówno na poziomie krajowym, jak i unijnym oraz wykorzystania tych produktów dla celów promocji i rozwoju turystyki, a tym samym rozwoju lokalnego i regionalnego. Swoimi doświadczeniami z zakresu promocji produktów regionalnych podzielili się z zebranymi przedstawiciele regionów partnerskich Małopolski (m.in. z Flandrii, Sycylii).
Z oscypkiem i śliwowicą w świat
Samorząd
19 kwietnia 2006
W ostatnich latach zmądrzeliśmy, zaczęliśmy bowiem dostrzegać i skutecznie wykorzystywać bogactwo małopolskich produktów regionalnych. Samorząd regionalny dąży do stworzenia spójnej promocji tych produktów, wspiera także wszelkie inicjatywy w tym zakresie, np. Małopolski Festiwal Smaków, Festiwal Chleba. Wszystko w trosce o dziedzictwo kulturowe, rozwój poszczególnych regionów, umocnienie tożsamości społeczności lokalnych, a przede wszystkim pozyskiwanie turystów z zagranicy – swoje słowa wicemarszałek Andrzej Sasuła skierował do przedstawicieli samorządów lokalnych, instytucji zajmujących się promocją produktów regionalnych i tradycyjnych w Małopolsce oraz producentów tychże produktów - uczestników konferencji "Produkt regionalny jako narzędzie rozwoju regionu", zorganizowanej przez Małopolską Agencję Rozwoju Regionalnego.
Inne artykuły dotyczące tematu: Samorząd
- Samorządwtorek, 14 maja 2024IX Charytatywny Festyn Biegowy w MiechowieW niedzielę, 12 maja w Miechowie odbył się IX Charytatywny Festyn Biegowy. Wszystkie środki zgromadzone (...)
- Samorządwtorek, 14 maja 2024Za nami 556. posiedzenie Zarządu Województwa MałopolskiegoZa nami 556. posiedzenie Zarządu Województwa Małopolskiego, podczas którego został rozstrzygnięty otwarty (...)
- Samorządponiedziałek, 13 maja 202413. Leica Street Photo w Galerii Poprzecznej w MiechowieW Galerii Poprzecznej w Miechowie odbył się wernisaż wystawy 13. Leica Street Photo. Samorząd Województwa (...)
Najnowsze artykuły:
- czwartek, 16 maja 2024Szkolenia wojskowe dla każdego w projekcie „Trenuj z wojskiem 5”Zachęcamy do udziału w 5. edycji popularnego projektu „Trenuj z wojskiem”. Od 11 maja do 13 lipca (...)
- Rolnictwoczwartek, 16 maja 2024Wsparcie dla ratownictwa wodnego w 2024 rokuZarząd Województwa Małopolskiego przeznaczył 400 tys. zł na wsparcie ratownictwa wodnego w 2024 roku. (...)
- Kulturaczwartek, 16 maja 2024Filmoteka Małopolska 2024 rozstrzygnięta14 produkcji filmowych otrzyma dofinansowanie w kolejnej edycji „Filmoteki Małopolskiej”. Dodatkowo (...)